• Namnam

Finns det skinnsoffor som faktiskt är snygga?

Med barn hundar blir det lätt lite stökigt och dammigt och min man vill gärna ha en skinnsoffa som då är lättare att hålla ren.
    Problemet är att jag vill ha en soffa som är snygg och mysig, finns det någon i skinn som är det
    Tycker inte om 80tals kännslan som jag ofta tycker de har och inte är de mysiga att krypa upp i heller

Är det någon som har förslag bild på var man hittar våran drömsoffa

• Svar på tråden Finns det skinnsoffor som faktiskt är snygga?
  • Linnika

Vi har en skinnsoffa..
    Den e faktist ganska fin...
    Svart!!

Ja ville ha en soffa i tyg..
    Med en såndär divandel eller va de heter.. Men de ville inte killen.
    Han skulle promt ha en skinnsoffa.. Så då blev det en sån.

ღ Pojkvännen ღ
  • snuttP

Vi har skinnsoffa. Tycker dom är grymt snygga. Och dom va super sköna redan från start. Köpta på trenddesign. Tror dom har en hemsida. När vi köpte sofforna så låg butiken i Malmö, nu ligger den i en liten by som heter Furulund.

Lagom typiskt att dom flyttade butiken precis efter vi handlat. Bodde i Furulund, men nu fick vi betala dyr frakt, efter dom flyttat så hade vi kunnar bära hem dom själv.. men men..

Våra soffor är från Italien.

• Loyden

Hej hej!

Självklart finns det fina skinnsoffor.
    För det första så handlar allt om SMAK, man ska aldrig inreda utifrån hur det ser ut i katalogen, det blir liksom aldrig personligt.. Kallt,stelt och på tok för opersonligt!

Jag förstår precis vad du menar med problemen med tyg..
    Vi har en vovve och tre katter, vovven skitade ner, katterna klöste. Det hela slutade med att vår fina tygsoffa såg ut som en hög med trådar bara. Vi bestämde oss därför för att köpa skinn och OM vi är nöjda, det är vårt bästa köp!

Men åter så handlar allt om smak, du kan ju i stort sätt få vilken soffa som helst i läder. Vill man ha det raka,"kantiga" och moderna så finns det en jätte gosig soffa som heter MODENA.

www.ingmarsmobler.se/bild/soffgrupp/modena.jpg

Den går att få i läder, helt underbar soffa. Men då behövs också ett ganska rejält vardagsrum för den är stor! Och då slipper du det där hemska 80-talet..

Jag tror absolut att ni kommer finna en fin skinnsoffa! Gå efter er smak och personlighet, vad ni vill att er soffa ska va till för! Inga problem!

Jag kan leta upp några stycken och lägga in här snart!

Lycka till!

• principisessan

jag är ju helt såld på denna skinnsoffa men jag har tyvärr inte 25000 i bakfickan att lägga på en soffa, speciellt när vi har en helt funktions duglig soffa hemma, bara att jag ledsnat lite på den..
    titta och dregla:
    mio.se/Sortiment/Vardagsrum/ByggbaraSoffor/Inter/

• uniMog

absolut! finns det skinnsoffor som faktiskt är fula? (ok retorisk fråga för det finns det självklart)

the advance of civilization is nothing but an exercize in limiting of privacy
  • carola1977

Vi har en jättemysig skinnsoffa. Bra ur allergisynpunkt eftersom den är lätt att torka av när våra vänner med djur varit här och även bra när man har kräkbebisar. Den är skön också .
    Vi köpte den på Mio för några år sedan. Ska se om den finns kvar. Den var väl inte jättebillig men kostade ingen förmögenhet i alla fall.

• SE10

Säger bara Corbusier LC3... aj, aj så snygg. Men oj så dyr!
    Men det är väldigt svårt att hitta en snygg och skön skinnsoffa under 50 000kr. Nog för att Corbusiern säkert kostar det dubbla.

Finns väldigt många fula skinnsoffor, tänk bylsiga, veckiga, runda 80-talsmodeller usch. Och väldigt få snygga.

• J W

Vi har en skitsnygg skinnsoffa...
    Mörkbrun, divan och lite kantig. Otroligt skön Inte så dyr heller, 17.000:-

• enlitenbitkaka

Faktum är att en skinnsoffa aldrig blir fullt lika skön som en tygsoffa. Och de snygga skinnsofforna är snabbräknade.

Bulliga, flufiga 80-tals modeller som dessa går fetbort;
    mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Aston/
    mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p=1
    Likaså denna stilen;
    mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Eton-ruta/

Har hittat EN skinnsoffa som är ok:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50121189

• SE10

Men en sak som är viktig som inte ikea soffan lever upp till är kvaliteten på skinnet, det är mer som vinyl än skinn. Bra skinn är mjukt och fast på samma gång inte plastigt och svettigt som ikea skinnet och andra billiga skinnsoffor/möbler. Det går inte komma undan det faktum att bra skinn kostar.

luscious, spyr vid synen av den den första länken du skickade, törs inte ens öppna den andra.

• enlitenbitkaka

Ja kvaliteten påskinnet har jag ingen aning om. Skulle aaaaaaaaaldrig, inte ens under pistolhot, köpa en skinnsoffa Gick här enbart efter designen.

Hihi e du säker....tvåan e ääääännu fluffigare

SE10 skrev 2008-08-14 19:46:36 följande:
    Men en sak som är viktig som inte ikea soffan lever upp till är kvaliteten på skinnet, det är mer som vinyl än skinn. Bra skinn är mjukt och fast på samma gång inte plastigt och svettigt som ikea skinnet och andra billiga skinnsoffor/möbler. Det går inte komma undan det faktum att bra skinn kostar. luscious, spyr vid synen av den den första länken du skickade, törs inte ens öppna den andra.
  • mrs simpson

Den här retro soffan från Room tycker jag är fräck:
    www.room.se/&kategoriid=101&id=233

• xxJessikaxx

Jag tycker våran soffa är fin, den kostade 13.000. Bilder finns i galleriet men bortse från den för höga fotpallen till den bruna fåtöljen, den skall inte vara där, och benen på v-rumsbordet är en pall i väntan på de riktiga benen

• Joonas

Jag är rätt glad i våra!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Linda1976

Ja, klassikern KUBEN gillar jag. Har den i svart, hur snygg som helst.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Finns det skinnsoffor som faktiskt är snygga?