• ÄnglaTwins

Konstant lös i magen-RÅD!

Hej!

Mina två döttrar är konstant lösa i magen detta har dom vart i över ett halvår nu. Dom har inte ont men kan bajsa 1-7ggr/var per dag. Vi har vart och lämnat avföringsprov vilket inte visade på någon bakterie.

Kan detta vara en alergi mot något? Men när jag pratat med BVC samt vår husläkare så har dom sakt att det verkar inte vara någon alergi då dom inte har ont. Men är det någon av era barn som har vart alergiska utan att de har haft ont???

(Ingen i våra släkter är alergiska)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-14 12:33
    Värt att tillägga är att våra barn är 15månader

• Svar på tråden Konstant lös i magen-RÅD!
  • ThisIsMe

Är avföringen vattnig med osmälta matbitar i?
    Googla på toddler's diarrhea!

• lilla sandra

Min dotter fick laktosintolerans efter en magsjuka när hon var 13 månader.
    Det uppdagades inte förrän hon var 18 månader.
    Hon hade inte ont i magen, utan mer i rumpan eftersom det hela tiden frätte när hon bajsade.
    Jag är oxå laktosintolerant o får sällan ont mer än precis innan jag behöver tömma magen. Sen går det över på en gång.

• ÄnglaTwins
    ThisIsMe skrev 2008-08-14 19:57:57 följande:
    Är avföringen vattnig med osmälta matbitar i?Googla på toddler's diarrhea!
    Ja det är det! Ibland är det vatten och slem...Kan du ge en kort förklaring på vad det är. Det är väl ingen fara?? (rädd)
  • ÄnglaTwins

Jag kan bara hitta sidor på engelska ang toddler's diarrhea och jag är verkligen ur kass på det...

• ÄnglaTwins

lilla sandra skrev 2008-08-14 20:00:44 följande:

Min dotter fick laktosintolerans efter en magsjuka när hon var 13 månader.Det uppdagades inte förrän hon var 18 månader.Hon hade inte ont i magen, utan mer i rumpan eftersom det hela tiden frätte när hon bajsade.Jag är oxå laktosintolerant o får sällan ont mer än precis innan jag behöver tömma magen. Sen går det över på en gång.
    Tack för ditt svar. Det verkar inte vara så frätande, i vart fall har dom inte fått några sår men o andra sidan byter vi på direkten. Vist kan dom bli lite röda men absolut ingen fara. Jag hoppas inte det är laktosintolerans men vi måste finna ett svar på vad som spökar i deras magar. Ska ringa docktorn igen i morgon...
  • The Bumblebee
    ÄnglaTwins skrev 2008-08-14 20:35:01 följande:
    The Bumblebee skrev 2008-08-14 20:15:36 följande:Det är EXAKT så deras problem är...Tusen tack för att du gav mig adressen...
    Vad bra att jag kunde hjälpa. Nu har du kanske lite mer kött på benen om du ska prata med BVC el. läkare. Hoppas ni kan få någon hjälp.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • ÄnglaTwins

The Bumblebee skrev 2008-08-14 20:38:25 följande:

Vad bra att jag kunde hjälpa. Nu har du kanske lite mer kött på benen om du ska prata med BVC el. läkare. Hoppas ni kan få någon hjälp.
    Jätte glad över att du skickade denna länk. Är "helt säker" på att det är toddler's diarrhea eller även nämnt kronisk ospecifik diarre- Alla symptom stämmer. Jätte bra att jag kan ta med dessa uppgifter till docktorn. Känns som jag vill ha det på papper då jag inte vill oroa vår dagmamma att dom bär på någon bakterie eller annat dyligt.

Tack!
  • lilla sandra

VI bytte oxå precis när hon var klar, lr "avbröt" henne med att ta av blöjan o sätta henne på pottan istället just för att det inte skulle ligga nära huden.
    Hoppas att ni får svar på vad det kan vara.

ÄnglaTwins skrev 2008-08-14 20:14:20 följande:
    lilla sandra skrev 2008-08-14 20:00:44 följande:
    Tack för ditt svar. Det verkar inte vara så frätande, i vart fall har dom inte fått några sår men o andra sidan byter vi på direkten. Vist kan dom bli lite röda men absolut ingen fara. Jag hoppas inte det är laktosintolerans men vi måste finna ett svar på vad som spökar i deras magar. Ska ringa docktorn igen i morgon...
  • ThisIsMe

Vad bra att du fick en länk!
    Kan ju vara en bra idé att kolla upp laktosintollerans också. Det kan ni ju enkelt göra själva genom att köra helt mejerifritt i ett par veckor.
    Hoppas det går bra!

• Laxen0608

Vill bara tacka Ts för inlägget, min son har samma sak men jag har faktiskt inte tänkt så mkt på det. Jag trodde det berodde på allt vatten han dricker under dagen och all välling på natten. Men nu är det fett som gäller!! :D

• ÄnglaTwins
    Laxen0608 skrev 2008-08-14 23:11:50 följande:
    Vill bara tacka Ts för inlägget, min son har samma sak men jag har faktiskt inte tänkt så mkt på det. Jag trodde det berodde på allt vatten han dricker under dagen och all välling på natten. Men nu är det fett som gäller!! :D
    Bra att jag kunde vara till någon nytta!
  • första

Vet inte hur det har gått för er. Men vill bara tillägga att det inte behöver vara laktosintolerans utan kan vara mjölkproteinallergi. Lös i magen är reaktionen min systerson får när han har fått i sig det. Då funkar inte laktosfritt utan det är sojam eller havremjölk som gäller.

• Laxen0608

Det har inte gått så bra hittills med extra fett i maten...Ska ta upp det med BVC i veckan för att se om jag ska skaffa läkartid för att utesluta laktosintolerans, eller mjölkproteinallergi. Har dock väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara det.

• FruHH

Våran dotter fick 2 pencillinkurer tätt inpå varann, när hon var knappt 2 år. Dessa två slog ut tarmfloran och gav henne mjölkallergi (inte bara laktos, utan helt mjölkallergisk). Det visade sig som diarré. Efter många läkarbesök kom man fram till det och när vi uteslöt all mjölk började det sakta bättra sig. Men det tog c:a 4-5 månader.

Men jag skulle råda dig att ta besök med läkare så de får kolla.

Lycka till!

Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!
Svar på tråden Konstant lös i magen-RÅD!