• emet

Nyttigt med falukorv ?

Finns det något nyttigt man kan göra med falukorv förösker dra ner på pasta och potatis

• Svar på tråden Nyttigt med falukorv ?
  • FrökenFreja

Jag brukar göra ugnsbakad falukorv och då gör jag korven i ugn med dijonsenap, lök och äppelklyftor. Så steker jag upp lite skivade champinjoner och till det har jag en sallad som jag gör, där jag river vitkål, river morötter, blandar ihop med lite lite äppelcidervinäger och olja. Salta och peppra.

Gott och nyttigt!
    Om du vill äta nyttigt, tänk på att välja en falukorv med så hög köttmängd som möjligt också!

• ludenben

Falukorv är ju ganska fel i sig men jag ska testa ett nytt recept i dagarna.Gryta men kikärter, falukorv (ska egentligen vara kryddstark korv men inget för barn så jag tar faku) ajvar och lite annat gott i... kommer frpn tidningen "allt om mat"

• emet

Ja falukorv är ju inte så bra men jag har i frysen och är lite snål för att kasta det

• Mollymajs

Jag brukar steka några skivor utan fett i panan o stuva frysta grönsaker till. Är jätte gott.

Ica Buffe tidningen hade nåt recept med bulgur eller coscos, grönsaker okorv i nr som kom idag. va testlagarna som gjorde något.

• Lia och bäbisen

stuvade grönsaker tycker jag också är jättegott till!

Jag brukar steka falukorven i bitar tillsammans med massor av grönsaker. Då behöver man itne ha så mkt pasta till! Sen lite gräddfil med potatiskrydda i är gott till!
    Exempel på goda grönsaker att steka är: succini, paprika, svamp (ingen grönsak men men...) selleri, lök, soltorkade tomater etc etc...

Svar på tråden Nyttigt med falukorv ?