hjälp har fått stearin på min soffa!!!
råkade få sterain på min soffa det är en tygsoffa fick även på mina bomullsbyxor!! vad ska jag göra för att få bort detta???
råkade få sterain på min soffa det är en tygsoffa fick även på mina bomullsbyxor!! vad ska jag göra för att få bort detta???
puffar
Lägg tyg eller läskpapper mellan och stryk på låg värme. Flytta runt tyget så det finns fräsch yta hela tiden som suger upp stearinet.
ja, strykjärnet, men ta ett kaffefilter istället, läskpapper finns väl inte nuförtiden?? men kaffefiltret är jätte bra, det suger upp ännu bättre än en tygbit, det smälta stearinet, och du flyttar runt kaffefiltret så många gånger som det behövs...tills det är borta... du behöver inte ha så låg temperatur, tygsoffan klarar av lite varmare... kolla vilken stryktemp. som rekommenderas på byxorna, då tar du och gör likadant på dom....
har du perkulator?? då kan du istället ta hushållapapper, några lager, det funkar det med...
mimmi 1 skrev 2008-08-14 19:36:53 följande:
tack för tipsen!
nån mer som har tips så berätta!
vet du inte vad en perkulator är?? en kaffebryggare, som ser ut som en kaffepanna, med en rostfri behållare för kaffet,... och då har man ju inte kaffefilter hemma, det var det jag menade ;o)
mimmi 1 skrev 2008-08-14 20:14:21 följande:
har strykt nu det gick bort :) :) TACK för tipset!!!