• vadskajaghetadå

röka på balkongen?

Eller fransk balkong/fönster??

Egentligen tycker jag att man inte kan förbjuda sånt, det är en rättighet man har...

Fönster/franska balkonger är värre...vi har såna brevid oss och röken verkligen SUGER sig in till oss..ja det luktar som om nån röker inne, är det verkligen då OKEJ!?
    det lukar t. om rök då man har stängt fönstrena..

Är själv en gammal rökare och tyckte det var jobbigt med folk som klagade, men vad ska man göra om man mår illa hemma ofta pga det?
    dessutom tänker jag på Oscar

• Svar på tråden röka på balkongen?
  • S vali s

Visst är det knepigt med "problemet" att röka eller inte röka på balkongen.

Jag har själv varit rökare och tycker på något sätt att det ska vara tillåtet att röka på balkongen men självklart så kan jag vissa kvällar bli sk*tless på röklukten som tränger sig in från grannens balkong när hon, hennes två tonårsbarn o bekanta sitter o kedjeröker en hel kväll

Men det som retar mig mest är att vi i källarvåningen av huset har "ungdomslägenheter" och dessa har ingen balkong så de som bor där står utanför porten och röker, nu har det dock blivit förbjudet att röka utanför porten av hänsyn till grannarna som får in röklukten i sina sovrum. Vilka grannar är det som har klagat då Jo samma folk som gladeligen röker på sina balkonger på motsatta sidan av huset och sån dubbelmoral gör mig rent ut sagt sk*tförbannad trots att jag egentligen inte borde bry mig...

• vadskajaghetadå

ja verkligen dubbelmoral!!!!!!

ja det är en sån svår fråga..det är faktist inte trevligt att få in röklukt..
    jag har inte vart så känslig förr..men nu sen jag började amma mår jag väldigt illa av det...

varför har det en sån förmåga att suga sig in?

• S vali s

Skumt det där att lukten fullkomligt suger sig in i lägenheten Även om man stänger balkong förren och bara har vädringsfönstret öppet ( hur kul är det när det är dö varmt ute? ) så luktar det som om folk satt inne i ens lägenhet och rökte

Med tanke på rökförbudet på restaurangerna så tror jag att vi inom en snar framtid kommer att ha även ett förbud mot rökning på balkongerna och som sagt, rätt eller fel
    En del av mig säger att folk borde få röka i sina lägenheter o på sina balkonger men samtidigt så vill jag ju inte ha in deras sk*t i min lägenhet - jag vill ju faktiskt kunna välja om jag vill ha rökfritt eller inte.

• vadskajaghetadå

jag hoppas faktist det....

dom får röka inne...just de då lukar det via ventilationen i badrummet

suck...

• vadskajaghetadå

jaaaa!!!!!!!!!!

Svar på tråden röka på balkongen?