Tempur+samsova?
Vi funderar att köpa en Tempur madrass (båda har ryggproblem och sover dåligt) men vi samsover fortfarande med barnen (3 år + 5 mån). Kan barnen sova i en Tempurmadrass, går det att samsova, amma...erfarenheter?
Vi funderar att köpa en Tempur madrass (båda har ryggproblem och sover dåligt) men vi samsover fortfarande med barnen (3 år + 5 mån). Kan barnen sova i en Tempurmadrass, går det att samsova, amma...erfarenheter?
Varför skulle det inte gå att amma eller samsova i en tempur?
Vi har Tempursäng och det går alldeles utmärkt att både samsova och amma. Vad är det du funderar över?
Har inte provat än men tänkte att eftersom den formas av kroppen sjunker man liksom inte "in" i madrassen? Jag menar hur känns det när ett barn ligger på den, är den hård tror ni?
Får nog helt enkelt prova i butiken. Vi har kollat på massor av sängar men hört mest positivt av Tempur. Vi tänkte satsa på Ikea resårmadrasser och Tempur bäddmadrass.
Jo, Tempur tycker jag känns hårdare än vanliga sängar, men upplever inte att man sjunker in särskilt mycket i madrassen.. min 5-månaders kan åla runt i sängen alldeles utmärkt! Vi har modellen vanlig resårbotten + tempurmadrass i gästrummet och hel Tempur i vårt sovrum och helt ärligt tycker jag resårbotten + madrass som ni funderar på är skönast, lite mer studs!
Vi har en Ergotemp-madrass ochn älskar den! Dottern sover väldigt bra när hon sover med oss.
Tack för svaren, nu är jag ännu mer övertygat.