• kirsikka

Tempur+samsova?

Vi funderar att köpa en Tempur madrass (båda har ryggproblem och sover dåligt) men vi samsover fortfarande med barnen (3 år + 5 mån). Kan barnen sova i en Tempurmadrass, går det att samsova, amma...erfarenheter?

• Svar på tråden Tempur+samsova?
  • skorpionen80

Varför skulle det inte gå att amma eller samsova i en tempur?

• lavender

Vi har Tempursäng och det går alldeles utmärkt att både samsova och amma. Vad är det du funderar över?

• kirsikka

Har inte provat än men tänkte att eftersom den formas av kroppen sjunker man liksom inte "in" i madrassen? Jag menar hur känns det när ett barn ligger på den, är den hård tror ni?

Får nog helt enkelt prova i butiken. Vi har kollat på massor av sängar men hört mest positivt av Tempur. Vi tänkte satsa på Ikea resårmadrasser och Tempur bäddmadrass.

• lavender

Jo, Tempur tycker jag känns hårdare än vanliga sängar, men upplever inte att man sjunker in särskilt mycket i madrassen.. min 5-månaders kan åla runt i sängen alldeles utmärkt! Vi har modellen vanlig resårbotten + tempurmadrass i gästrummet och hel Tempur i vårt sovrum och helt ärligt tycker jag resårbotten + madrass som ni funderar på är skönast, lite mer studs!

• Juppepuppe

Vi har en Ergotemp-madrass ochn älskar den! Dottern sover väldigt bra när hon sover med oss.

Svar på tråden Tempur+samsova?