• sandrajostein

Mjuk pepparkaka!!!

Blev så sugen på att baka lite och tänkte baka en mjuk pepparkaka. Men jag har inget recept.
    Jag har en sån färdigblandning av pepparkakskryddor hemma och den ska väl vara bra att använda.

Någon som vill dela med sig av något bra recept???

• Svar på tråden Mjuk pepparkaka!!!
  • cloudberry79

Baka som en vanlig sockerkaka, men krydda med typ en matsked pepparkakskryddemix istället för vaniljsocker.

Skillz that Killz 10k+
  • sandrajostein

bara en matsked...det låter lite lite. Är det nån mer som har ett bra recept???

• sandrajostein

Hittar verkligen inget bra recept. Bor i Norge och här finns inte gräddfil som det är i de flesta recepten.

Nån som har ett recept att dela med sig av???

• Nåån

i mitt recept här hemma så står det att man kan byta ut gräddfilen mot filmjölk.

Bakade faktiskt mjukpepparkaka för en stund sedan och använde filmjölk.
    Så nu ska jag värma lite glögg och fika lite...

• fetsnygg

du kan använda filmjölk

sandrajostein skrev 2008-08-14 18:30:59 följande:
    Hittar verkligen inget bra recept. Bor i Norge och här finns inte gräddfil som det är i de flesta recepten. Nån som har ett recept att dela med sig av???
  • fetsnygg

oj det hade visst nån skrivit redan .. jag brukar ha i lingon också då blir den saftigare

• Sinikkaa
    Nåån skrev 2008-08-14 18:36:03 följande:
    i mitt recept här hemma så står det att man kan byta ut gräddfilen mot filmjölk.Bakade faktiskt mjukpepparkaka för en stund sedan och använde filmjölk. Så nu ska jag värma lite glögg och fika lite...
    hihi de är ju bara augusti=)
  • Nåån
    Sinikkaa skrev 2008-08-14 18:41:08 följande:
    hihi de är ju bara augusti=)
    Men jag är gravid...
    så det räknas inte
  • Sinikkaa
    Nåån skrev 2008-08-14 18:44:48 följande:
    Men jag är gravid...så det räknas inte
    ne de är sant=)
  • sandrajostein

dessvärre finns det ingen filmjölk heller...konstigt land det här . Men jag bakar en vanlig sockerkaka och sen har jag i blandningen. Får hoppas det blir bra. Är sååå sugen...hihi

Nåån: Hoppas att det smakar...låter gott med glögg till

• Nåån

Tackar tackar.

Det var gott. Men blev lite besviken på glöggen. Det var ICAs och fanken va söt den va. det är så läpparna fastnar i varandra när jag stänger munnen. BLOSSA ska det vara.

Svar på tråden Mjuk pepparkaka!!!