Receptionister, vad får ni i lön?
efter skatt.
efter skatt.
Skatten är baserad på vart i landet du bor osv..så det intresanta är väl vad bruttolönen är =) En tanke bara...
Ja, iofs... Ni får väl säga hur ni vill då, men nämn vilket ni säger!
(rakna.net/)
Någon receptionist måste här väl finnas?
jag har 18000:-
Hur blir man receptionist? Jag har alltid varit nyfiken och sugen på att prova på det. Vilka typer av receptionistyrken finns det och vad kan man behöva för utbildning?
Otast vill dom ju att du har någon form av utbildning och helst erfarenhet... Gärna Hotell utbildningen på gymnasiet eller så. Sen hade jag turen att få en växelutbildning gratis på ett jobb som jag hade för en massa år sedan.
Har du sedan jobbat med service är de självklart meriterat!
Jag har 97kr/timmen ingen utbildning!
Jag hade 19000kr före skatt när jag jobbade som receptionist förra året. Ingen utbildning för just den tjänsten, men erfarenhet inom serviceyrken.
Jag har jobbat som receptionist/telefonist i 11 år nu och tjänar 19.600:- så det är inget välbetalt yrke men jag trivs kanon och det är också viktigt.
Är självlärd från början. Jobbade sedan många år som konsult inom Proffice vilket var otroligt lärorikt, hann jobba på många olika företag med olika växelsystem och som konsult jobbar man väldigt självständigt så det kan vara en bra inkörsport om man är intresserad av yrket.