• Mysan59

Sånt här gör mig jävligt förbannad!

Citat från Expressen:

Någon skar av Miffos tunga
    Vem har skadat Miffo? Den lilla katten släpade sig hem sedan någon misshandlat honom - och skurit av hans tunga.
    - Det här var nog det värsta jag har sett, säger veterinär Anna Gilland som tog emot den sargade katten.

Veterinären kunde ingenting göra för Miffo. Bara ge honom den spruta som gjorde slut på hans lidande. Kvar på djursjukhuset stod en chockad familj.
    - Det var fruktansvärt att se honom. Han försökte tvätta sig, men det gick ju inte. Tungan var ju borta, säger matte Gina Bergström.
    Hon berättar hur Miffo släpade sig hem alldeles sönderslagen och blodig. Familjen slängde sig genast i bilen till Regiondjusjukhuset Strömsholm.
    Orolig för andra katterna

Veterinär Anna Gilland tog emot den sargade katten.
    - Den här katten har varit utsatt för kraftigt våld och fått en hel del slag. Det värsta var väl att någon hade skurit av tungan, säger veterinär Anna Gilland.
    Gina Bergström med en av sina andra katter.

Gina Bergström har nu gjort en polisanmälan om djurplågeri till polisen i Västerås.
    - Det känns som om man vill göra något för kattens skull. Dessutom är jag orolig att de två katter jag har kvar ska råka lika illa ut.
    Ginas katter har kommit hem slagna förut, men ingen så illa som Miffo. Nu vill hon varna andra kattägare i Västeråstrakten, och uppmana alla att ingripa mot djurplågeri.
    - Det finns inte ord för hur man känner när man ser till djur plågas så, säger hon.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-14 19:11
    Detta hamnade lite fel, skulle egentligen under "Irriterande"...

• Svar på tråden Sånt här gör mig jävligt förbannad!
  • Fru Klasson

Fy fan vilka jävla idioter de finns Gråter

Before you touch my heart. You have to "fuck" my brain first
  • La mariquita

Jag önskar jag hade tillgång till en gråta-smiley.
  • Smurflovve

fy fan...finns många djurplågare i detta avlånga land.... Fruktansvärt måste jag säga!

• skorpionen80

Ja, det är fruktansvärt hemskt med djurplågeri, men hur f*n tänker man när man släpper ut sina älsklingar vind för våg? Det är ju inte precis som att det aldrig hänt innan, katter plågas tyvärr hela tiden =( Ändå fortsätter kattägare att slänga ut sina katter =(

Undrar vad det är för människor som plågar katter? Är det störda ungdomar eller vuxna? Varför saknar de empati?

• Mysan59

Oavsett om det är ungdomar eller vuxna så är man rejält störd när man kan utsätta ett djur för sånt här. Jag HATAR djurplågare!

• La mariquita
    Mysan59 skrev 2008-08-14 19:15:13 följande:
    Oavsett om det är ungdomar eller vuxna så är man rejält störd när man kan utsätta ett djur för sånt här. Jag HATAR djurplågare!
    Verkligen. Att ge sig på något så oskyldigt...
  • janne j

Håll katten inne då så slipper de råka illa ut

• skorpionen80

"Ginas katter har kommit hem slagna förut, men ingen så illa som Miffo."

Och ändå fortsätter hon släppa ut dem?!?!?! Stackars katter som hamnat hos en oansvarig människa...

Svar på tråden Sånt här gör mig jävligt förbannad!