• Tessiluni

    Vad kostar privat ivf för er

    Förra gången var det landstinget som betalade, men vad kostar det privat. På curakliniken där vi gjorde det förra gången tar dom 45 tusenkronor plus medicin för tre försök. Vad kostar det på de övriga klinikerna i landet?
    Försöker hitta en lämplig för syskonförsök men det är ju så dyrt..

  • Svar på tråden Vad kostar privat ivf för er
  • Tammie

    45 000 är inte så mycket! Vi betalar runt 20 för varje försök men då tillkommer alla resor och mediciner upp till frikort. Det är nog bland det billigaste i Sverige som du hittat.

  • Minna72

    Herre jesses!!! E det så dyrt som 45.000 kronor????!!!! Jag är ännusålänge på Pergotime-stadiet men är väl medveten om att det kan sluta med IVF. Går inte försäkringskassan in med något när det är privat?

  • Tessiluni

    Minna72
    Landstinget betalar första gången i fall man inte har några gemensamma barn. Vi har redan fått en ivf behandling och vill nu ha syskon och då måste man stå för det själv.

  • MajaIda

    Jag tror st.göran tar runt 50.000 för 3 försök, sjäv tar vi ett i taget (24.000)
    knasigt eller hur? Men vi trodde bara att 1 försök skulle räcka;9 hahaha

  • Litet

    Hej!

    Vi går på CvL och där kostar 3 försök 41 000:-,det kan ev vara 42 000:- för vi har fått två olika avtal från dem, men det vi skrev under var det på 41 000:-

    Kram!

  • Fiaflopp

    42000 plus mediciner för 3 försök på CvL i Uppsala...då med distansläkare,annars kostar det 34000 för 3 försök.

  • Moffan

    Hejhopp!

    I Umeå betalar vi 39 000 kr för tre försök inklusive tre frysåterföringar om man får ägg till frysen. Sedan tillkommer självklart mediciner (1800 kr) och resor. Från början kändes detta svindyrt, hua, men nu känns det rätt ok, konstigt hur man ändrar perspektiv. Vi har genomfört två fulla IVF:er och två frys så vi gjorde rätt som köpte trepack... Innan vi bestämde oss trodde vi självklart att vi skulle lyckas på första, men det gjorde vi inte...

    Moffan

  • Anne69

    Vi betalar 29 000 för "vanlig" IVF på Sophiahemmet i Stockholm. Då ingår "allt" och ett FET är gratis (om man nu får något till frysen). Sen tillkommer naturligtvis medicinerna för 1800 kr (gick åt på första receptet). Visst är det dyrt men vi försökte välja klinik utifrån deras resultat och tillgänglighet/bemötande och då blev det SH.
    Samtidigt står vi i kön till Huddinge......men vi kommer vara gråhåriga innan vi kommer fram!

  • Winnie

    Fiaflopp: det kostar 42.000 hos CvL för 3 försök, oavsett om man går på distans eller ej. Mellanskillnaden mellan 42.000 och 34.000 går ju till distansläkaren, men för patienten kostar det 42.000 oavsett.

  • apelsin73

    Hej,
    jag har precis ställts i ivf-kö som ska betalas av landstinget, men har funderingar på vad som händer om man skulle behöva köpa fler försök senare.
    Vad händer t exo m man lyckas på första ivf och har betalt för 3 försök? Får man pengarna tillbaka då, eller förlorar man dem? Och om man har ägg kvar i frysen efter 3:e försöket, vad händer då?

  • Nanne63

    Vi betalade 17 500:- på IVF i Falun. (pojken är född september -04)
    Sen tillkom medecinerna typ näsprayen och allt det andra som skulle vara med i behandlingen. Högkostnadskort så kostade det ingenting.

  • Tammie

    apelsin73, Om ni köpt ett trepack och blir gravida på första försöket så får ni inga pengar tillbaka tyvärr.
    Era ägg kan ni änvända för syskonförsök vid ett senare tillfälle. Det får ni betala för.

  • Måneskin

    Jag har en del överbliven medicin (menopur) samt annan IVF hormonstimulerande medicin som jag gärna donerar bort till någon som vill ha det inför IVF. Är synd att kasta bort medicinerna när de kostar så mycket. 

Svar på tråden Vad kostar privat ivf för er