• Anonym (hmm)

När man börjar med p-piller efter ett uppehåll, spelar det någon roll NÄR man börjar?

Ja, som rubriken frågar: Spelar det någon roll NÄR man börjar med pillren igen efter en lång tids uppehåll. Har för mig att man "ska" börja vid mensens första dag, men är det nån som vet om det spelar roll? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden När man börjar med p-piller efter ett uppehåll, spelar det någon roll NÄR man börjar?
  • privatepersonality

Jag har fått svar på den frågan förut och det ska vara att man börjar på mensens första dag. Annars är inte skyddet att lita på den första tiden och så kan man råka ut för småblödningar mellan mensen.

• Jessisca

det bästa är att börja på mensens första dag, men om du är som jag och tycker det är enklare att börja en måndag så kan du börja när som under mensen om ni använder kondom som dubbelt skydd första veckan efteråt.

• Anonym (hmm)

Ok, tack för era svar! Hehe, jag som ville börja INNAN mensen.. Skit också! ;)

Svar på tråden När man börjar med p-piller efter ett uppehåll, spelar det någon roll NÄR man börjar?