• Csve

GLASHÅR!!! :-( vad göra?

Har sk. glashår, vilket suger!

ska nu på bröllop på lördag och vill så gärna göra nåt med håret.
    Någon med erfarenhet eller bra tips?

?♥ För evigt ♥?
  • Svar på tråden GLASHÅR!!! :-( vad göra?
  • Miu

Glas hår? Har jag aldrig hört. Menar du att det är glatt?

• Csve

hårstråna är platta, vilket gör att färgning rinner ur, de går inte locka eller permanenta för efter bara ett litet tag är håret spikrakt igen.. =/

?♥ För evigt ♥?
  • Miu

okey, kanske toupera? Blonda slingor hjälper ju också till för att få mer struktur på håret.

• Csve
    Miu skrev 2008-08-14 21:34:07 följande:
    okey, kanske toupera? Blonda slingor hjälper ju också till för att få mer struktur på håret.
    tupera håller ett litet tag med määängder av spray, o det går nästan inte att få något blont i mitt hår.. var hos frissalören för många år sen o ville ha några enstaka blonda slingor,  5 timmar(!!) o de var knappt blont.. =/ så hon gav upp.
    ?♥ För evigt ♥?
  • Myself30

Känner igen det där:S...Man kan inte sätta upp när man tvättat håret och det torkat...håret bara rasar ner:(

Jag brukar göra med staylings produkter för att det ska bli "lite fett" och sen tupera.

Och sen sätta upp en snygg knut med snygga hårnålar och sen spraya eller en knut och sen ett fint diadem/hårband:)

• Miu

gud så knäppt. Blekning biter ju nästan alltid. Kom på när du sa platta hår att jag har läst om det förut.

Annars så får du väl göra någon snygg lite striktare frityr. En knut kanske. Tycker att det är så snyggt

• Mrscaro

en till me glashår. O ja har hittat en skit bra produkt. Osis har en röd liten flask liknade burk som innehåller malen havssalt, du pudrar in den i hårbotten o vips så håller sig håret på plats.
    Finns hos dom flesta frisörer.

• Myself30

Mrscaro tack för tipset:D...sorry ts om jag kapa lite

• Csve
    Mrscaro skrev 2008-08-14 21:40:29 följande:
    en till me glashår. O ja har hittat en skit bra produkt. Osis har en röd liten flask liknade burk som innehåller malen havssalt, du pudrar in den i hårbotten o vips så håller sig håret på plats.Finns hos dom flesta frisörer.
    ja den där har jag provat! funkar ett tag, tycker den är ganska bra.. Men det hjälper ju tyvärr inte på längderna..
    ?♥ För evigt ♥?
  • MeandHim

Finns sprayer som är som saltvatten. Du vet håret blir lite "tovigt och strävt" precis som när man badat i havet. Då blir det lite lättare att jobba med.
    Får prova att bleka "sönder" det annars så att det blir lite bättre.

Svar på tråden GLASHÅR!!! :-( vad göra?