• Tette80

Ilningar i livmodern i v 8 är det normalt?

Visst att man har mensvärks liknande symptom men det här känns konstigt... Man blir så nojjig, snälla finns det fler som kännt så här? Det kan hugga till och ila som bara den har hållt på hela dagen, lugnt ibland sen kommer det igen...

Tacksam för svar

• Svar på tråden Ilningar i livmodern i v 8 är det normalt?
  • frökenpettersson

Hej, jag är i v.6 (5+2) och har känt så dygnet runt sedan en vecka innan mensen skuille komma. Just huggen och ilen är läskiga men nu har jag vant mig. /Kram

• Tette80
    frökenpettersson skrev 2008-08-15 08:59:09 följande:
    Hej, jag är i v.6 (5+2) och har känt så dygnet runt sedan en vecka innan mensen skuille komma. Just huggen och ilen är läskiga men nu har jag vant mig. /Kram
    Tack skönt att höra... fast man blir orolig när det bara kommer så där... Pratade med en kompis till mig också och hon hade hgaft lika när hon väntade sina tvillingar!!! Så man får väl hålla tummarna att det inte är nått som är galet..
  • litenlind

Oh ja det är helt normalt!! Det är "växtvärk" i livmodern och alla ligament som töjs som känns. Kan ju tala om att man oftast känner av det mer eller mindre från och till genom hela graviditeten. Inget att oroa sig för alls, det är helt som det ska vara. Om du däremot får kraftiga blödningar ska du åka till gynakuten. Men ont kommer du att ha under hela grav. från och till. Inte så konstigt, det växer ju där inne med rekordfart!!

• Tette80
    litenlind skrev 2008-08-15 10:14:16 följande:
    Oh ja det är helt normalt!! Det är "växtvärk" i livmodern och alla ligament som töjs som känns. Kan ju tala om att man oftast känner av det mer eller mindre från och till genom hela graviditeten. Inget att oroa sig för alls, det är helt som det ska vara. Om du däremot får kraftiga blödningar ska du åka till gynakuten. Men ont kommer du att ha under hela grav. från och till. Inte så konstigt, det växer ju där inne med rekordfart!!
    tack...
    man blir lite orolig men skönt nu när alla säger attdet är helt normalt...
  • Sara377

Hej hej! Har precis lika... Det kan hugga till ordentligt ibland Alla säger att det är "växtvärk" men visst blir man orolig... Har ju hört så tråkiga historier!

• frökenpettersson

Vad skönt att det finns forum som dessa där man kan få vädra sina funderingar och få hjälp och stöd av trevligt folk :) Ha en fin helg! /Kram

• Tette80
    Sara377 skrev 2008-08-15 18:04:54 följande:
    Hej hej! Har precis lika... Det kan hugga till ordentligt ibland Alla säger att det är "växtvärk" men visst blir man orolig... Har ju hört så tråkiga historier!
    Jo man har ju hört så mycket... Men det känns skönt när man hör folk säga att det är normalt.... Peppar peppar så har jag inte haft några känningar idag men igår och i förrgår kunde det hugga till riktigt ordentligt... Men man får väl vänta och se, det är ju ännu inte olidligt!
    Ltcka till iaf... Kram
  • Tette80
    frökenpettersson skrev 2008-08-15 18:41:20 följande:
    Vad skönt att det finns forum som dessa där man kan få vädra sina funderingar och få hjälp och stöd av trevligt folk :) Ha en fin helg! /Kram
    ja det är skönt att ,man kan få vädra av sig lite...
    Ha en underbar helg... //Kram
Svar på tråden Ilningar i livmodern i v 8 är det normalt?