• Marie30

När slutade era barn med blöja på dagen resp natten?

(Och eftersom det här på familjeliv verkar vanligt med väldigt tidiga barn skulle jag gärna vilja veta när era vänners barn slutade också...?)

• Svar på tråden När slutade era barn med blöja på dagen resp natten?
  • car

Ok Min son slutade med blöja på dagen och natten då han var 3½ år Min dotter slutade med blöja på dagen och natten då hon var 2½ år Min systers dotter slutade med blöja på dagen då hon var 1½ år En kompis har två döttrar, den ena slutade med blöja på dagen då hon var nästan 4 år, den andra då hon var knappt 3

• Esthery

Min stora pojk slutade på dagen när han var 2 år o 3 mån men på natten har han fortf och han är nu 4,5 =(

minstingen är 2,5 och är nästan helt torr dagtid. har inte vågat testa natt än pga storebror.
  • Busbellan

Min dotter sluatde dagtid vid 2 år och på natten när hon var drygt 6 år.

Mamma till Nora, August och Ella
  • ashera

Sonen slutade med blöja dagtid strax efter 3 årsdagen. Nattetid vid ca 3½ år.

• Solano

Hur konstigt det än låter så slutade våran dotter med blöjor på natten först. Det var av en slump vi upptäckte det då hon fick sova utan blöja på natten för hon var röd i stjärten. Hon var 2,5 år då. Ganska omgående efter det slutade hon även på dagarna. En del olyckor hände förståss då och då. Nu tre månader efter så har det inte hänt en olycka på säkert 1,5 månader.

Hennes bästa kompis var 1,5 på dagtid och har nu vid nästan tre fortfarande blöja nattid.

• nino1980

Min älsta sluta med blöja på dagen när han var 2 1/2 år och på natten när han var 4år!

• denna där
    Marie30 skrev 2008-08-14 21:36:11 följande:
    (Och eftersom det här på familjeliv verkar vanligt med väldigt tidiga barn skulle jag gärna vilja veta när era vänners barn slutade också...?)
    HAHAHA! Gud va roligt sagt!

Ja du,jag är ganska anti potträning så det har inte vi sysslat med här hemma...Dom har fått fatta galoppen själva så att säga...
    Jag är heller inte den ordningsammaste mamman som kan alla datum när ditt å datt hände när ungarna var små men dottern var lite senare, antagligen för att jag då ung och dum försökte potträna från 8 månaders ålder utan vidare resultat som man förstår...jag tror hon var 3 år när hon var helt utan blöja dagtid och 3½ år när hon lade ner nattblöjan.
    Brorsan var aningens tidigare, har säkert med å göra att han såg henne så att säga...jag tror han var runt 2 år när han lade ner blöja dagtid men nattetid vägrade han sluta med till han fyllde 3 år. Då sa han när han vaknade på morgonen att han numera var stor och därför skulle sluta med blöjan. Å det gick gallant.

Lillskiten som dök upp här hemma för  typ 20 månader sedan började nu i veckan (eller ja tidigare men jag blundade) visa intresse för toaletten och har numera sprungit omkring blöjfri med lyckat resultat. Varannan i om man säger så...Han har dock 2 syskon och 2 fräldrar som går på toa så han har väl blivit inspirerad av oss.
    Å ingen är stoltare än min skitunge när det säger plupp i toaletten...

Pottan har alla barn fnyst åt, toaletten ska det vara...lillgrabbas stirrade på pottan, sen på mig och kastade pottan i toaletten när jag sprang dit med honom när han började skvätta på golvet...det säger en del om pottans värde i vår familj...å sån där sits som man kan sätta på toaletten...den var min dotter och son livrädda för...toaletten blev tydligen scary när den satt på...
    Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • Ann R

Äldsta slutade när hon var 2 år och 8 mån på dagtid och 3 år nattetid. Lillan fyllde 3 i juli och visar inga tecken på att vara redo att sluta med blöjan. Hon har både kissat och bajsat på toan så någon rädsla verkar inte finnas, men kontroll är det dåligt med. Antingen är hon inte mogen än eller så är det 3-årstrotset som spelar. Hon får själv säga ifrån när hon inte vill ha blöjan mer.

• Mamasnest

Min son var 3½ när han slutade med blöja både på dagen och natten. Mellantjejen är nu 2½ och torr på dagen, men vill gärna ha blöja på natten även om den oftast är torr på morgonen.

Trebarnsmamma på heltid
  • strojes

Vår stora tjej slutade med både dag- och nattblöja strax innan sommaren i år. Hon fyllde 3 i februari i år. Sedan i höstas har hennes nattblöja varit torr. Vi försökte lite med att bli av med blöjan förra sommaren men det funkade inte alls. Hon hade gärna på sig trosor men kissa på pottan när vi sa till henne ville hon inte (kissade på sig en halv minut senare istället). Det visade sig att hon var den typen som själv skulle säga ifrån att nu ska jag inte ha blöja mer. Så från en dag till en annan slutade hon och vi behövde knappt fråga henne om hon ska kissa det sköter hon helt själv nästan från första dagen utan blöja.

• Hello Kitty 80

Sonen slutade med blöjan dagtid när han var 2½ och nattblöjan en månad innan han fyllde 3.

Dottern slutade med blöjan både på dagen och natten samtidigt. Detta var några veckor innan hon fyllde 2 år.

• skruttmamman

Min stora kille sluta när han var i3 års åldern på dagen och ett halvår senare på natten
    pojke nr 2 sluta helt med båda när han var var 2.5 år
    tjejen har just slutat med blöja på dagen men har kvar nattblöjan hon är 2.5 nu

• susannn

15 månader dag och 18 månader natt...

• Chaplin

Drygt 2 år. Torr på natten ett par månader innan torr dagtid.

• Paula1973

Min pojke slutade både natt och dag samtidigt han var då 1 år och 10 månader. Jag är fortfarande chockad över att det var så enkelt han bara började gå självmant och så var det klart.

• linhen

Min kille slutade på natten först då han var precis 2 år. Han slutade på dagen två månader senare men bajset kom i kallingarna ytterligare några månader. Min tjej är 1 år och 10 mån och bajsar i pottan men kissar där hon råkar vara.

• Elvis Mamma

Sonen slutade dagtid när han var 1 år & 9 mån & natt tid 2 år.

Stolt ung mamma till Elvis 060409
  • BettyJkpg

Stora killen blev torr dagtid vid 2 år och 4 månader, nattid strax innan 3-årsdagen, inte en enda olycka i sängen. Lillen på 1,5 springer fortfarande med blöja, kissar och bajsar ibland på pottan när vi sätter honom där.

Svar på tråden När slutade era barn med blöja på dagen resp natten?