kylskåpet luktar skunk
har köpt en ny lägenhet och har inte råd just nu att köpa nytt.
hur får man bort dålig lukt som slår emot en när man öppnar dörren?
fick just tipset bikarbonat,
någon som testat eller vet annat sätt!?!?
har köpt en ny lägenhet och har inte råd just nu att köpa nytt.
hur får man bort dålig lukt som slår emot en när man öppnar dörren?
fick just tipset bikarbonat,
någon som testat eller vet annat sätt!?!?
ställ in en skål med en citronhalva, eller flera skålar med citron, på olika hyllor... det gjorde städtanterna på tv, och jag har själv testat,en gång när en bit vitkål råkat bli dålig och det luktade "bajs" i hela mitt nya kylskåp... jag hällde i flytande citronkoncentrat, i en skål, och det funkade... på ett par dagar var lukten borta...
men du kan ju först torka ur hela kylen med ättika, eftersom det kanske är riktigt inbiten lukt... ta 1 dl till 1 lit ljummet vatten, använd gummihandskar... ättika är suveränt bra på att ta bort lukt i både tvättmaskiner och unkna kläder... så torkar du ur ordentligt med det, OM det luktar ättika sen, och du inte gillar den lukten, så försvinner den om du torkar ut igen med något annat, typ diskmedel eller såpa...
jag har precis beställt en "Mirakelkassett för kylen"från www.smartasaker.se _kan kanske va nått??!
HÄr finns en massa tips också, men du får lusläsa i tråden -den är lång! www.familjeliv.se/Forum-5-166/m33825210.html
Vårt "nya" kylskåp luktade hemskt när vi köpte vårt hus. Jag hällde vatten och ättika i en liten skål och ställde in. Sedan stod den där i 1-2 dygn. Nu luktar det bara fräscht och detta var 3 månader sedan. Lycka till!
Mitt tips är alltså att fixa lukten med vatten och ättika där det luktar, inte bara i kylskåpet.
Lägg in en tidning, den suger snabbt åt sig dålig lukt.
Rengör avrinningshålet och som sagt, ättika är suveränt!
tack alla snälla för era tips.