• Julina

Farliga tabletter!!

Hej!

Jag var med om ett stort trauma härom natten.
    Jag har ätit tabletter av märket super-slim i två dagar. Inga biverkningar nämnds på hemsidan el på förpackningen. Endast 100% naturliga ämnen, ej några kemikalier.

Vaknade mitt i natten med illamående och toksvettningar. Fick hjärtklappning, ångestattack, svimmade två gånger, diareé och kräkningar. Låg livlös på golvet och kunde ej röra mig. Allt inom loppet av 20 minuter. Illfart med ambulans till sjukhuset där jag undersöktes och fick dropp. Mår bättre nu två dagar senare men känner mig otroligt deprimerad,illamående och har huvudvärk.

Har nu fått reda på fler som fått biverkningar av super-slim så som ångestattacker, illamående, diareér, depression m.m flera veckor efter att de slutat. Jag vill varna andra för dessa tabletter. Jag har försökt få tag i företaget som säljer dessa utan att lyckas.

Finns det fler som provat dessa??

• Svar på tråden Farliga tabletter!!
  • författaren

Att de bara innehåller naturliga ämnen behöver inte betyda att de är ofarliga, står det vad de innehåller? Har själv tänkt testa Reduxin, hoppas att de är så väl testade som det står.

Tycker det borde vara lag på att alla bantningspreparat ska vara väl testade av oberoende labb innan de får säljas. Man ska inte behöva vara rädd för att hamna på sjukhus när man äter dem.

• Petrah

ojdå, jag känner en som åt dom men inget sånt hände henne men hon gick inte ner nått heller o tyckte dom va skit. var det Reduxin?

Wild, Raw and Beautiful
  • Themis

"Naturliga ämnen" -vad tror du att det ger för garantier egentligen?

Vit flugsvamp, trattminörspindelgift, uran och aflatoxiner är också helt naturliga ämnen men lik förbannat dör man oftast av dom.

• Julina

okey, på hemsidan står det att super-slim innehåller granatäpple, koncing nöt, Extrakt av HydroxyCitric Acid (HCA), äpple, kiwi, gamboge frukt, jordärtskocka, söt potatis och Giantarum som kan göra att du känner dig mätt, och inte vill äta. Du kan verkligen njuta av mat utan att behöva oroa dig för att öka i vikt! det står även att den är godkänd av det externa analysföretaget AnalyCen.

Helt sjukt att sånt kan få säljas i sverige!
    Vill varna andra för dessa, kanske ska man vända sig till media?

Sök på super-slim o kolla in deras hemsida. Verkar som ett seriöst företag. har försökt få tag i dem men de svarar j på mai. telefonnr har ej getts ut.

• Julina

Har ej provat reduxin. Det var tabletterna super-slim jag blev dålig av.

• fairyfloss

Kanske ett varnande finger att man inte ska hålla på med en massa preparat och ställa om kosten istället? Naturliga eller onaturliga så är de inte bra för kroppen. Riktigt läskigt när man läser om sånt här, att sånt kan säljas.

• NeA 84

jag kan inte rekomendera reduxin iaf. har man otur kan de blids ett ämne av dom som är giftigt i kroppen.
    om man ska käka tabletter å sånt så rekomenderar jag att gå till hälsokostbutik och fråga om råd där.

• ric69
    Julina skrev 2008-08-14 22:59:53 följande:
    Hej!Jag var med om ett stort trauma härom natten.Jag har ätit tabletter av märket super-slim i två dagar. Inga biverkningar nämnds på hemsidan el på förpackningen. Endast 100% naturliga ämnen, ej några kemikalier. Vaknade mitt i natten med illamående och toksvettningar. Fick hjärtklappning, ångestattack, svimmade två gånger, diareé och kräkningar. Låg livlös på golvet och kunde ej röra mig. Allt inom loppet av 20 minuter. Illfart med ambulans till sjukhuset där jag undersöktes och fick dropp. Mår bättre nu två dagar senare men känner mig otroligt deprimerad,illamående och har huvudvärk. Har nu fått reda på fler som fått biverkningar av super-slim så som ångestattacker, illamående, diareér, depression m.m flera veckor efter att de slutat. Jag vill varna andra för dessa tabletter. Jag har försökt få tag i företaget som säljer dessa utan att lyckas. Finns det fler som provat dessa??
    Det där måste ha varit väldigt obehagligt! I Vissa fall innehåller olika preparat för bantning otillåtna medel av olika slag. Om ni tvynget ska ha pulver etc vill jag ni ska köpa
    naturdiet eller nutrilett. Ta hand om era kroppar!!

Rickard - Kost&Träningsråd via nätet
  • Maddisen80

Julina, fy fan vad hemskt ,detta borde du skriva och ta upp med roert ashberg tycker jag på insider när de börja igen eller varför inte sverker olsson på plus? Skriv till medior

• miss alm

Usch, vad läskigt!

Jag gjorde ett arbete om ett träningspreparat och pratade med Läkemedelsverket. Det visade sig att de flesta tabletter såsom super-slim m.m. (vet dock inte om det gäller detta specifika) är olagliga att sälja i Sverige (även de som finns ÖVERALLT!). Är det inte godkänt av Läkemedelsverket så är det olagligt och det är ytterst få som är godkända!

Svar på tråden Farliga tabletter!!