• Anonym (Jessan)

Hur göra slut med vän som har borderline?

Jag har en kompis som jag inte orkar ha i mitt liv mer. Hon är manipulativ och ljuger och skapar intriger. Hon är väldigt paranoid och svartsjuk.
    När hon mår bättre är hon jätte skoj men det håller ofta inte länge.
    Jag har tidigare mått dåligt men har varit ganska bra i flera år men den här tjejen påverkar mig så jag får tillbaka gammalt beteende. Får mycket ångest och panikångest osv. Det fungerar inte när jag har barn att ta hand om.
    Jag vill nu bryta helt med henne men vill göra det på ett sätt så hon inte hatar mig.
    Jag har sett vad hon gjort med andra som gjort slut med henne. Hon sprider skit om dem till alla, hänger ut dem totalt i sin blogg osv,
    Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Hur göra slut med vän som har borderline?
  • Anonym

är det så farligt då att hon skulle snacka skit om dig om alla vet hur hon är?

• Anonym

Svår sits du är i. Jag skulle nog sluta höra av mig och sen alltid ha saker för mig om hon ville träffas.
    Räknar hon sig som en bra kompis till dig?

• Anonym (Jessan)

men jag vill inte att hon ska hänga ut mig på nätet. Hon kan även bli väldigt aggresiv speciellt när hon druckit så jag vill verkligen inte va hennes ovän. Vill bara inte va hennes vän.

• Anonym

Försök då dra dej undan och se om det kan rinna ut i sanden.

• Anonym (Jessan)
    Anonym skrev 2008-08-14 23:10:09 följande:
    Svår sits du är i. Jag skulle nog sluta höra av mig och sen alltid ha saker för mig om hon ville träffas.Räknar hon sig som en bra kompis till dig?
    Ja när hon inte är arg på mig( är hon ganska ofta) är jag världens bästa enligt henne. Jag har förskt unvika henne men hon blir nästan manisk då. Ringer och mailar och står tillslut utanför dörren. Det går inte att komma undan henne känns det som. Hon är dessutom sjukt manipulativ och söker sig till mina vänner och baktalar mig.
  • Anonym
    Svar på #5
    Usch, ingen kul sits. Men kan du inte ta på dej det hela och säga att du inte mår bra och inte orkar umgås just nu?
  • Anonym (Jessan)
    Anonym skrev 2008-08-14 23:16:03 följande:
    Svar på #5Usch, ingen kul sits. Men kan du inte ta på dej det hela och säga att du inte mår bra och inte orkar umgås just nu?
    Jag sa det för ett tag sen och då var det lungt ett tag, förutom att hon skrev att jag var psyko i hennes blogg, men sen hörde hon av sig igen och krävde att vi skulle prata. Hon sa hon ville reda ut allt så vi inte skulle skiljas som ovänner och dum som jag var gick jag med på det och sen började hon igen. Hon ger sig bara inte. Jag önskar att jag aldrig känt den här tjejen. Hon ger mig sådan ångest och obehag.
  • Anonym (Jessan)

Hon är som sagt väldigt paranoid så hon tror man ängnar hela dagarna till att försöka förstöra för henne om man inte är vän med henne. Därför är hon så rädd för att ha ovänner.

• Anonym (samma sits)

Hej!
    JAg har varit i liknande sits dock inte lika illa. Min kompis var mer manipulerande och hade en sorts övertro på vår vänskap. Skickade sms till mig att jag verkade må dåligt när jag inte alls mådde dåligt...väldigt obehagligt. Jag skickade till slut ett sms där ajg skrev att jag fixar inte vår vänskap och önskar dig all lycka. Det var faktiskt en lättnad för mig! Att slippa hennes testing och manipulerande. Lycka till!

• Lonestar609

Kan du inte säga att du väldigt illa vid dig när hon kallade dig för psyko i sin blogg? Att vänner gör inte så mot varandra, i sin privata dagbok kan man skriva ner vad man känner om folk, men att hänga ut på internet sådär och sen förvänta sig att du vill vara vän med henne?..

Riktigt jobbig sits gumman..

Svar på tråden Hur göra slut med vän som har borderline?