• Millimina

Klammer på Mac

Hur gör man en klammer på Mac? Det som man trycker ctrl alt 7 för att få fram på en PC? Måste kunna göra arga gubbar innan jag blir pyser över!

• Svar på tråden Klammer på Mac
  • NoXigen

en sådan] [ ? alt på vänster sida bara och 8-9 i såfall

• Millimina

kanske vet hur man gör framåt-delete också då? *ber snällt*

• NoXigen

ne tyvärr ingen aning =/ men luskar ja ut det hojtarjag

• Sciarlotta
    Millimina skrev 2008-08-15 00:22:35 följande:
    kanske vet hur man gör framåt-delete också då? *ber snällt*
    fn+delete
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Millimina

Åh, tack, tack, den hade jag verkligen saknat!

• Sciarlotta

Ytterligare ett tips nu när jag är något piggare: det finns nåt som heter Tangentbordsvisning.
    Gå till systeminställningar -> Internationellt.
    Bocka i rutan vid Tangentbordsvisning.
    Bocka i rutan"Visa indatamenyn i menyraden" längst ned.
    Då dyker det upp en liten flagga brevid batteristatus/klocka, klicka på Visa Tangenbordsvisning och då kan se se var alla tecken gömmer sig på tangentbordet, genom att trycka på alt, fn, ctr osv.

På samma sätt kan man även aktivera Teckenpaletten, den påminner om "infoga symbol" i word, men är universal.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • NoXigen

Tackar massa

Sciarlotta skrev 2008-08-15 10:50:05 följande:
    Ytterligare ett tips nu när jag är något piggare: det finns nåt som heter Tangentbordsvisning.Gå till systeminställningar -> Internationellt. Bocka i rutan vid Tangentbordsvisning.Bocka i rutan"Visa indatamenyn i menyraden" längst ned.Då dyker det upp en liten flagga brevid batteristatus/klocka, klicka på Visa Tangenbordsvisning och då kan se se var alla tecken gömmer sig på tangentbordet, genom att trycka på alt, fn, ctr osv.På samma sätt kan man även aktivera Teckenpaletten, den påminner om "infoga symbol" i word, men är universal.
Svar på tråden Klammer på Mac