• Anfe

Ni som jobbar som säljare för pro aqua.!

Jag har läst lite på internet nu om företaget och läst en hel del negativt men också en del positivt som jag skulle vilja höra hur er uppfattning är som jobbat hos dom.
    Jag var på arbetsintervju igår och det gick bra, men nu blev jag osäker på om jag ska ta jobbet eller inte.

• Svar på tråden Ni som jobbar som säljare för pro aqua.!
  • Isorfidien

Jag jobbar inte för dem och med tanke på den erfarenhet jag har av det företaget skulle jag aldrig sätta min fot där. Efter att säljaren hade varit hemma hos oss i nästan 4 timmar och alla möjliga säljare från samma företag ringt oss under dessa 4 timmar - varav 2 säljare ringde samtidigt på hemtelefonen och mobiltelefonen och säljaren även hon stod hemma hos oss i vardagsrummet så var vi tvungna att hota med att tillkalla polisen för att bli av med dem.

• Anfe
    Isorfidien skrev 2008-08-15 00:24:55 följande:
    Jag jobbar inte för dem och med tanke på den erfarenhet jag har av det företaget skulle jag aldrig sätta min fot där. Efter att säljaren hade varit hemma hos oss i nästan 4 timmar och alla möjliga säljare från samma företag ringt oss under dessa 4 timmar - varav 2 säljare ringde samtidigt på hemtelefonen och mobiltelefonen och säljaren även hon stod hemma hos oss i vardagsrummet så var vi tvungna att hota med att tillkalla polisen för att bli av med dem.
    Oj låter definitivt inte bra. Men samtidigt måste man ju tjäna pengar. men vissa psåtår att dom inte betalar ut lönen så jag vet liksom inte hur jag ska göra.
  • Isorfidien

De har ett krav på sina säljare att de måste in i sovrummet och utföra en del test bland annat - annars får du inte dina pengar.. "vår" säljare tjatade och tjatade om att få komma in i sovrummet och då hade hon redan väckt våra barn så de blev uppe till midnatt så det var väl bara att gå in då. Hon kom runt 7 på kvällen och gick hem vid 11-tiden.

Det har stått en hel del om detta företag i min dagstidning - ska se om jag hittar artiklarna på nätet.

• TigerLinn

TS var i landet bor du?
    jag har jobbat för detta företag innan de bytta till pro aqua....
    jag kan svara på en del frågor både prostiva saker och negativa..

inboxa mig om du vill.

• sanna77

Jag roade mig med att googla lite, och hittade bland annat denna länk: www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx&PageIndex=6

Tydligen är det en version av Kirbydammsugaren. Bolaget är inregistrerat som Aromatisk Teknologi i Sverige AB, och personen som är vd har enligt bolagsregistret varit inblandad i fyra andra bolag som har gått i konkurs.

Enligt nyckeltalen har de personalomkostnader om 203 000kr per anställd, så jag kan inte tänka mig att de betalar ut särskilt hög lön. Jag hade aldrig i livet tagit jobbet, du blir bara lurad.

• amoresica
    sanna77 skrev 2008-08-15 01:09:09 följande:
    Jag roade mig med att googla lite, och hittade bland annat denna länk: www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx är det en version av Kirbydammsugaren. Bolaget är inregistrerat som Aromatisk Teknologi i Sverige AB, och personen som är vd har enligt bolagsregistret varit inblandad i fyra andra bolag som har gått i konkurs.Enligt nyckeltalen har de personalomkostnader om 203 000kr per anställd, så jag kan inte tänka mig att de betalar ut särskilt hög lön. Jag hade aldrig i livet tagit jobbet, du blir bara lurad.
    shit vilken tråd!!!!
  • amoresica

TS: Nu är jag oxå uppringd!

Jag har precis blivit arbetslös! och nyligen uppringd!!!??

Nu är det såhär att jag skickade en intresseanmälan till detta företag igår. Idag ringde en tjej från Malmö till mig och frågade om jag fortfarnade var intresserad!
    Jag sa javisst! men jag vill ju gärna veta lite mer vad det innebär att vara säljare eftersom jag nu inte har någon som helst erfarenhet om det ännu. Hon svarade med att - nej men det får du veta på din personliga intervju. Jag har en tid kl 17.15 i morgon går det bra.. ? eh javisst säger ja...

alltså nu har jag läst en jäkla massa om detta företaget! på följande länk: www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=1...

och jag kan ju bara säga att jag är fan livrädd för vilken makt nu arbetsförmedlingen skulle kunna ha nu om jag tackar nej till detta! ???

För det verkar vara ett företag , som man hoppar från "askan och rakt in i elden" om man nu ska lita på det som sägs. och jag vågar inte misstro vad som sagt på den sidan heller... är det fler härinne som känner igen sig av detta lurendrejarföretag? Så får ni väldigt väldigt gärna skriva några rader om era uppfattningar om det här... 

mvh / lilla arbetslösa aktiva ja

• amoresica
    Ni kan till och med skriva ett mail om ni vill

hur välkommet som helst!
Svar på tråden Ni som jobbar som säljare för pro aqua.!