• Deann

Barnvagn och hundbur, hur får ni plats?

Hej!
    Ni som har hundbur i bilen, vilken vagn har ni och hur packar ni in för att få plats?

Vi har en VW Passat-07 Variant, och en bur som är 60 cm bred. Har världens bekymmer med att hitta en vagn som går in i bilen. Var inne på en Emmaljunga Cerox men den blir alldeles för stor och bökig att få in i bilen. Så nu står vi i valet och kvalet mellan en City Cross eller en Teutonia Prestige. Kommer då att få lov att förvara ligg/sittdelen inne i bilen. Hur gör ni för att få plats?

• Svar på tråden Barnvagn och hundbur, hur får ni plats?
  • April123

vi har en labrador o en volvo v70.
    buren o vagnen går precis in jämte varandra.
    du kan inte ha vagnen i baksätet då, om den inte får plats i bagaget?

• 08unge

Jag har en Volvo V70 och köpte en City Cross.Det är precis på håret att den får plats brevid en halvbur från Jeppe.Man får krångla lite.Speciellt med sittdelen.

• rosendal

Vi ska specialbeställa en bur som är 5cm mindre smalare än orginal, en robustbur och då går precis våran UJ vagn in brevid. Vi har en Ford Mondeo. Men trångt blir det... Inget packutrymme kvar.

• HN79

Här är mitt problem: stor flat, liten gårdshund och nu tvillingar påväg. Hur ska vi få plats? Funderar på om inte en SL-buss vore det lämpligaste

• Virriga familjen

Vi har en bugaboo cameleon, den blir pytteliten då man viker ihop den. Vi har labbe hane i halvbur och Audi A6. Vi får plast med lite annat smått och gott med.

Har även en emmaljunga, men det är omöjligt med den och hundburet samtidigt. Då måste vi ha sittdelen inne i bilen och det är ju inte så kul.

• emmylus

Vi har en opel astra och en renault scenic. I dem ska vi ha in två människor, tre hundar, en vagn, en bebis och ett babyskydd. Det kommer att bli stora hunden där bak tillsammans med vagnen, två mindre vovvar i baksätet tillsammans med den vuxna som inte kör och bebis i babyskydd i passagerarsätet. Packa får vi göra nån annanstans :p

Vi ska köpa en vagn från baby outlet, den blir ganska liten när man fäller ihop och tar av bakhjulen! Det är den enda vi hittat som funkar.

• Scrapiz

Vi har också en VW Passat Variant... Jag hade hund och skulle skaffa en bur men tyvärr han vi gör oss av med vovven.
    Men min tänke var att ställa vagnen på högkant på sidan och fälla ena sättet och ha den halvt i baksätet halvt i bagaget.
    Prov... du kan ju alltid göra det hos en försäljare innan ni köper vagnen.

Lycka till!

• Frezalo

Jag hade en Volvo 240 när jag hade två barn, en mellanstor hund och syskonvagn. Krånglade ner vagnen i skuffen och hundburen går att sätta fast i baksätet. Tänk på att förankra last väl som ska vara inne i bilen, för det blir lätt en dödsfälla i en olycka.

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • Frezalo

De kombibilar som har bäst utrymme är Volvo 745/945, tack vare att de inte har sluttande bagagelucka.

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • Calylite

vi har en sedán (saab 9-5), hundburen och bilbarnstolen i baksätet och vagnen i skuffen, inga problem Sen på de ryms de tydligen bra med packning för en semester på 1 vecka märkte man

• Guntrum

Vi har en VW passat -05(tror jag). Vi hade köpt en bur ifrån VW för att den skulle passa bra till bilen, detta gjorde vi innan jag blev gravid. Vi har en dobermann så det var ingen liten bur.

När vi sedan skulle få ihop det med barn, barnvagn och hund blev det ett jäkla stuvande med saker hit och dit.

Vi provade med att fälla ena sätet och hasa fram buren i baksätet så att hund och baby var i baksätet och vi vuxna där fram.

Detta tycker inte jag var bra då jag inte kunde se mitt barn och trösta henne när vi åkte långt.(har hela släkten och alla vänner 25 mil bort)

Så då blev det att vi tog bort buren och köpte en säkerhetssele till hunden så nu sitter hon och husse där fram och jag och bebisen där bak och vagnen i bagaget.
    Funkar jättebra!

• Edvinsmor

Vi var en Toyota Avensis kombi -98. Vi får inte plats med både bur och vagn. Enda sättet för oss att få med oss hundarna är att binda fast chassit med spännband (hopfällt naturligtvis)i lastgallret och förvara sittdelen till vagnen i baksätet. Vår Emmaljungavagn är stor normalt hopfällt också, så då går den precis in i bakluckan. Tror vi måste införskaffa en takbox också för längre utflykter.

Svar på tråden Barnvagn och hundbur, hur får ni plats?