• Anonym (fia)

Spy och diarré? Kan det vara något virus eller?

Fy det känns så pinsamt och äckligt och framförallt oattraktivt... Jag spydde en gång häromnatten, mådde skitilla men fick för mig att jag bara inbillade mig, men sen spydde jag så det hördes ända in till sovrummet... och nu jag jag värsta äckliga diarrén... vad kan det här vara? min kost är det inge större fel på och jag försöker laga mat rätt så det inte blir bakterier nu mitt i sommaren. kan tillägga att jag har en del gaser oxå... nån som haft en släng av samma sak? går det över av sig självt? har inte haft så här mer än någon dag eller två...

• Svar på tråden Spy och diarré? Kan det vara något virus eller?
  • Lerkorg

"Pinsamt, äckligt och oattraktivt"? :-O

Det låter ju som om du har magsjuka. Helt vanlig magsjuka som alla har haft och alla kommer att få. Vad är det för pinsamt med det? Jobbigt är det givetvis. Må illa, kräkas och ha diarré är knappast trevligt men... pinsamt?

Är du väldigt ung och har en pinfärsk relation med den som ligger i sovrummet kanske?

• Anonym

Tycker som det låter som en hederlig vanlig magsjuka. Eller så hade jag i allafall...

• Anonym (fia)

haha båda har bajshumor och vi brukar vara ganska öppna om sånt här ändå, fast det känns ändå pinsamt! Och ja jag är ung, 19...

Finns det något sätt att bli frisk fortare då?

• Anonym

Vet inte om det skyndar på tillfrisknandet men för mig brukar Afidofilus fil lugna magen.

• Lerkorg

Anonym (fia) skrev 2008-08-15 09:38:33 följande:

haha båda har bajshumor och vi brukar vara ganska öppna om sånt här ändå, fast det känns ändå pinsamt! Och ja jag är ung, 19... Finns det något sätt att bli frisk fortare då?
    Det brukar vara över på ett till tre dygn. Men att dricka små klunkar vatten, lite avslagen coca cola och att låta bli att äta tills det värsta är över brukar vara bra. Sedan kan du börja äta lite rostat bröd och kanske lite potatismos (som är stoppande).

Lycka till.
  • Anonym (123)

Det kan hjälpa att svälja 10 st kryddpepperkorn-hela,med lite vatten,det har en stoppande effekt.

Usch,för magsjuka

• Lerkorg

Anonym (123) skrev 2008-08-15 09:49:37 följande:

Det kan hjälpa att svälja 10 st kryddpepperkorn-hela,med lite vatten,det har en stoppande effekt.Usch,för magsjuka
    Det där är en gammal huskur. Enligt den ska man ta vitpepparkorn (inte kryddpeppar) för att förebygga magsjuka. Att det skulle hjälpa när man redan har insjuknat har jag aldrig hört talas om?
  • Anonym (123)
    Svar på #7
    Vitpeppar? Jag har tagit kryddpeppar,dock inte vid magsjuka men vid diaree och det har hjälpt mig
  • Cintya och Fredrik

Hej läste igenom lite snabbt och kan säga att jag var likadan i 2 veckor och fattade inte någonting för det började med illamående och kräkningar och fick inte i mig någonting alls.... Sen började diarren lite smått och jag behöll inte mkt av maten, fick till och med så ont i magen så jag fick åka in akut, visste inte om det kunde vara bebisen men så var inte fallet... jag var magsjuk.. och var det i 2 veckor... jätte jobbbigt men genom att vila, dricka vätskeerättnig och äta bra så blev jag bättre.. :) nu har jag knappt illamåendet kvar heller... :) lycka till .. hoppas du blir bra

• Anonym (fia)

hmm jag verkar i så fall ha en släng av väldigt mild magsjuka för jag mår inte överdrivet dåligt... men det är väl vettigt att hålla sig borta från folk ett par dagar för allas skull

Svar på tråden Spy och diarré? Kan det vara något virus eller?