• Mammatilltretroll

Gallsten med illamående som enda symptom? Vad har ni med gallsten för besvär?

Jag har i 3 års tid haft illamående i perioder. Oftast kommer det som attacker och jag blir lätt kallsvettig och mår hysteriskt illa.

För ett år sedan var jag hos en läkare pga en annan sak och nämnde även mitt illamående och han trodde att det kunde vara gallsten och sa att ibland kan gallsten ge bara illamående som symptom..?

Jag fick en röntgentid men blev sjuk och glömde boka om tiden.
    Nu har jag senaste veckan märkt att jag alltid mår pyton just efter att ha ätit ägg och tanken slog mig precis att visst blir gallsten värre av ägg?

Ska boka en ny läkartid och be om en ny röntgen men var nyfiken på om någon här har gallsten med bara illamående som symptm?

• Svar på tråden Gallsten med illamående som enda symptom? Vad har ni med gallsten för besvär?
  • Licens To Kiss

Man kan må illa när stenarna rör på sig absolut.
    Jag har njursten. Mår oftast illa, kan inte äta eller dricka under anfall. Har fått svimmningar också.

• Intelligenti pauca
    Mammatilltretroll skrev 2008-08-15 10:01:54 följande:
    Jag har i 3 års tid haft illamående i perioder. Oftast kommer det som attacker och jag blir lätt kallsvettig och mår hysteriskt illa. För ett år sedan var jag hos en läkare pga en annan sak och nämnde även mitt illamående och han trodde att det kunde vara gallsten och sa att ibland kan gallsten ge bara illamående som symptom..? Jag fick en röntgentid men blev sjuk och glömde boka om tiden. Nu har jag senaste veckan märkt att jag alltid mår pyton just efter att ha ätit ägg och tanken slog mig precis att visst blir gallsten värre av ägg? Ska boka en ny läkartid och be om en ny röntgen men var nyfiken på om någon här har gallsten med bara illamående som symptm?
    Boka en ny tid snarast,För det får du väl inte i brådrasket?
Svar på tråden Gallsten med illamående som enda symptom? Vad har ni med gallsten för besvär?