• coyote

"Trill inte ner-bräda" för vuxensäng

Någon som vet var man kan köpa trill-inte-ner-bräda för vuxensäng? Finns sådana? Funderar på att göra nåt eget "hem-bygge" men skulle helst köpa en om det finns!

• Svar på tråden "Trill inte ner-bräda" för vuxensäng
  • mom2be

Hej! Vi var ute efter en sådan för ett år sedan men hittade ingen då. Fick bygga en egen. Men jag har sett att det finns i USA. Kanske går att beställa via internet?

• coyote

Ja vi kanske också får ta och bygga en själva, såg på nätet nyss att babyproffsen har en sån bräda men jag vet inte om den funkar till vår säng, madrassen i vår säng är inte jättehög men det är ju en fördel om brädan går upp en bit över madrassen!!! Ska till Babyproffsen och mäta lite i helgen tror jag!

• Bellanros

Ikea har men den är inte så hög. För oss funkade den inte. Min sambo tänkte ta en playwod skiva och sätta fast.

• augusti06

Vi har köpt en "bräda" på Babyland för ca 400 kr, den är som ett L som man har under madrassen finns i 2 varianter vi tog den dyrare (skiljde bara 30 kr) för det var mer vadd i den och man kunde fälla ner sidan åt andra hållet på dagen så man kommer lättare upp i sängen. Det bästa med den att man kan vika ihop den så att man kan ta med den på resa om man vill (den är lik en rese säng). Vi tycker att den är jätte bra.

• MKAsson

Jag har sett varianter i nät på stålrör hos både Babyproffsen och Barnens hus. Jag hade tur att hitta ett som är 150 cm på Blocket, vi skulle bara ha den i svärföräldrarnas båt under ett par veckor.

Märkena jag har sett är BabyDan och Brevi tror jag, och så hade nog Babyproffsen något eget. Brukar kallas sängskydd eller sänghäst.

Lycka till!

Svar på tråden "Trill inte ner-bräda" för vuxensäng