• Emeraldy

Kakeldekor på "skrovligt" kakel?

Är det nån idé att sätta upp kakeldekor (såna här man "klistrar" fast) på kakel som har mönster i sig och alltså har en "skrovlig" yta? Eller kommer det bara se konstigt ut då det förmodligen kommer synas igenom kakeldekoren? Nån som provat?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Kakeldekor på "skrovligt" kakel?
  • MammaVeronika

jag satte kakeldekor på våran fula blåa kakelrand, kaklet var med bubbligt mönster så det var som bubblor i om du förstår vad jag menar.... ytan var bucklig iaf...

satte på enfärgat svart dekor, provade med en bit först och det blev kanonbra.... självklart syntes det buckliga igenom men iom att jag valt enfärgat så blev det tokbra med lite liv i dekoren...

ska du ha enfärgat eller mönstrat?

Home is where my heart is
  • Emeraldy

Jag har faktiskt inte kollat upp nån kakeldekor än, så det har jag inte funderat på. Men det blir kanske bäst med enfärgat som du säger.

• principisessan

kan nog vara lite trixigt att få fast det ordentligt och snyggt. Däremot kan di ju annars måla ditt kakel.. ?

• MammaVeronika

ja jag blev nöjd iaf.... hade kanske sett konstigt ut på mönstrad dekor, eller så hade mönstret tagit bort det andra mönstret hehe....

har bild på det hela i mitt galleri, dock ingen närbild men iaf om du är nyfiken...

• MammaVeronika

kan säga att det var inga problem att få dit dem snyggt och nu har dem suttit i snart 2 år utan att dem lossat hehe.... jag köpte en rulle med svart film (dekor) och klippte själv til bitarna.... blev rakt och bra iom att det finns ränder att gå efter på baksidan...

ist för tup 200:- för 6 bitar så fick jag alla bitarna plus massa över för 50 spänn hehe...

men absolut lättare än att måla kan jag garantera...

• Emeraldy

Hmm... måla tror jag inte på... Egentligen har vi inte så fult kakel, det är bara det att det är några mönsterplattor som inte känns så.... hippa

• MammaVeronika

hehe ahh precis, vårt var la inte fult innan heller, bara inte riktigt min smak....

• Emeraldy

Vad smart att köpa på rulle! Det tänkte jag aldrig på! Kollade upp lite kakeldekor nu och insåg att alla var fyrkantiga medan vårt kakel är lite rektangulärt, men då är det ju inga problem om man köper på rulle!

• principisessan
    MammaVeronika skrev 2008-08-15 11:04:01 följande:
    ja jag blev nöjd iaf.... hade kanske sett konstigt ut på mönstrad dekor, eller så hade mönstret tagit bort det andra mönstret hehe.... har bild på det hela i mitt galleri, dock ingen närbild men iaf om du är nyfiken...
    ok, ja det var itne så jag menade. menade bara att det kan vara svårare att få upp det än vad det är på slätt kakel.
Svar på tråden Kakeldekor på "skrovligt" kakel?