• Nillis

Ersättning till en 4-månaders, hur mycket?

Jag har en pojke på 4 månader som vi nu tänkte börja flaskmata i kombination till amningen. Främst för att jag ska kunna komma iväg och träna eller nu när mormor ska passa för att vi ska på bröllop. Min fråga är nu hur man ska veta hur mycket den lille krabaten ska ha? Med bröstmjölken har man ju ingen aning. Handlar det om 100 ml, 500 ml eller 2 dl??? Några andra tips om flaskmatning?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ersättning till en 4-månaders, hur mycket?
  • Novaliss

Vi ger enbart ersättning och våran tjej på 6 månader äter ca 150-180 var 3-4 timme.. När hon var 4 månader kanske hon åt 150 var 3 timme..

• hatte

Min 4 månaders äter ca 160 varje igång, ibland lämnar han 20-30 ml. Han brukar vara hungrig var 3-4 timme. Jag brukar göra på 150 vatten o 3 msk pulver (baby plus från semper)

Men som elinelversson sa, gör en rätt stor portion så se hur mkt som han vill äta!
    Lycka till!

Älskade Alicia och Alexander...
  • Snobben79

Vår 4månaders pojk äter bara ersättning och han sätter i sig ca 200 ml var 4e timma (NAN2)

• Sandie021

gud va mycket era barn äter.. eller så är det min dotter som äter för lite.. Hon äter bara 120 var gång, och lämnar oftast 30 ml.. hon är 4 månader. ska de vara så?

• laref

ger ersättning ibland, sonen var 2.5mån då åt han nästan 200ml nan1 vid ett mål, jag blandade till 200 för det var lättast att avläsa på flaskan..gissa om jag blev förvånad när han nästan tömde hela flaskan..tror det står att i den åldern äter de 130-150 vid ett mål

• Loco Madre

Det bästa är väl att du gör en hel flaska och ser hur mycket han orkar, det är ju väldigt olika..

• sarismaris

Vår dotter är 4 mån och har ätit enbart ersättning sen hon va ca en månad. Hon äter nu Nan2 5 ggr/dag. Hon äter 200 ml/mål och har gjort det ganska länge. Men så är hon rätt rund och gó också Glad

Towa 051125 & Ella 080413
  • Tifastar
    Sandie021 skrev 2008-08-19 08:32:55 följande:
    gud va mycket era barn äter.. eller så är det min dotter som äter för lite.. Hon äter bara 120 var gång, och lämnar oftast 30 ml.. hon är 4 månader. ska de vara så?
    Åhh vad "skönt" att höra att din dotter äter så pass lite =) Jag är nämligen orolig då min 4 månders son bara äter 120 ml var 3dje timme. Men han går upp i vikt som han ska så det ska ju inte vara någon fara.
  • Charlottte

Det står på förpackningen ungefär hur mycket som brukar vara lagom för olika åldrar! Min pojke är snart 3 mån och äter 150ml 5 ggr om dagen!

• Jo  anna

Min son åt 120 ml 5 gånger om dan ungefär när han var 4 månader.

• fiamalm

Då åt vår kille 220ml. Men de ska ha så mycket mat de vill. Gör ca 200 ml och se hur mycket den äter.

Svar på tråden Ersättning till en 4-månaders, hur mycket?