Lätt och enkel tårtfyllning? -Trött på sylt och marsankräm
Tårtan ska räcka till ca 16 pers och ska vara rätt så enkel och snabb att göra. Ska vara till tvillingarnas 1-årstårta. (p+f)
Tårtan ska räcka till ca 16 pers och ska vara rätt så enkel och snabb att göra. Ska vara till tvillingarnas 1-årstårta. (p+f)
choklad puding är jätte gott i.
mosade hallon (frysta eller färska)
blande med vispad grädde och socker.
andvänder jag jämt i min tårta hihi
provade en väldigt god grej till min syster som egalen i polkagris..
så jag krossade polkagrisar med hammare i plastpåse då jag inte har någon matberedare hade varit väldigt smidigt och blandade med vispad grädde
va suuuuper gott
Dumlefluff: Ta en påse dumlekola och tre deciliter grädde. Smält ner kolan i grädden under omrörning på spisen. Låt svalna och vispa ordentligt när grädden kallnat så får du smarrigt dumlefluff, vore gott till chokladpudding och bananer!
Jordgubbsmousse på ena lagret och chokladmousse på andra å så rosa marispanlock på, så mumsigt!
Gjorde en lejontårta till sonens 3-årskalas. Fyllningen (räcker till en tårta på 10-12 bitar) i första lagret var 1 burk aprikospuré, 3 dl grädde och en skivad banan. Andra lagret hade en burk aprikospuré och en skivad banan. Blev supergott.
En på jobbet hade gjort en tårta me fyllning av mosade jordgubbar och grädde och ett lager med chokladpudding. Det var jättegott, trodde inte det skulle va så gott faktiskt
Chokladpudding med crisp på ena lagret och hallon blandat med grädde och socker på andra.
Jag gjorde det när jag fyllde år och det vart superpoppis
Hade hallon och chokladströssel ovanpå.
Åh så mycket gott!
Vad har ni för bottnar när ni gör dessa tårtor? Färdigköpt "sockerkaksbotten", eller gör ni sjäälva?
Jag bakar bottnar själva o jag gör efter ett recept på många ägg -- har det inte i huvudet men jag tror det är 4 ägg i smeten.
Sen kör jag lite blandad kompott mellan bottnarna.
Mosad banan + blåbärspure
Mosad banan + vispad grädde
Färska jordgubbar lite lätt mosat
blåbär o hallon snabbt ihoprört med lite socker
lemoncurd är jättegott!! O brukar uppskattas.
o sen använder jag mig gärna av barnmatsburkarna - alla dessertburkar med frukt är ju hur goda som helst att ha som mellanlägg.