• En Liljekonvalj

Någon mer som brutit eller fått en spricka i svanskotan.....

Hej!
    Någon annan som brutit eller fått en spricka i svanskotan?
    Hade skit ont i början sen slutade jag ta värktabletter. Nu har det gått ca 3månader och det känns som det blivit värre igen.
    Någon som vet hur lång tid det tar innan det läker? Har inte fått någon hjälp med det men jag antar att det är som med revbenen att det får läka av sig själv.
    Har ni fått hjälp??

• Svar på tråden Någon mer som brutit eller fått en spricka i svanskotan.....
  • fröken

Min man för många år sen. Han har ff ont ibland, tyvärr, men på de 12 år vi känt varandra har det blivit bättre.

• Whilda

Jag fick aldrig konstaterat att jag brutit svanskotan, men hade så fruktansvärt ont i ca 6-8 månader isvanskotan. Kunde inte sitta,
    Sen blev det sakta lite bättre... men fortfarande idag så får jag ont om jag sitter still för länge. Verkligen superjobbigt! 

• Whilda

Alltså efter förlossningen... glömde skriva.
    Även min syster fick problem och värk efter förlossningen i svanskotan . Tror det är ganska vanligt.

• En Liljekonvalj

Låter inte så kul med 6 - 8 månader...
    Man kan ju inte göra mycket, problem i många lägen..
    Det obehagligaste är när man ändrar läge på stolen och det liksom klickar till sen gör det svin ont!
    Har inte häller fått det konstaterat men jag hade ett stort blåmärke där efter förlossningen och har haft jätte mycket problem efteråt, det går ju inte att öva upp så mycket knipning heller för den delen...haha

• Micjah

Har samma problem här..
    Hade ganska kraftig foglossning under grav som kom ganska tidigt.
    Nu är sonen 18 mån och jag känner fortfarande av i svanskotan om jag sitter på tex en lite högre stol..typ barstol-hög och sen ska resa mig. Då gör det helt överjävligt ont i svanskotan men smärtan går över efter nån minut.
    Känns ibland även som en liten låsning när jag suttit ner ett tag..

Vad gör man åt detta?
    Gilla läget o härda ut eller bör man kanske undersöka? Eller dom gör kanske ingenting ändå?

• En Liljekonvalj

Detta blir ju bara värre och värre, 18 månader?!
    Jag måste prata mer med någon. Jag nämde det för en läkare på ett återbesök men han tog mig nog inte på allvar, han frågade om jag åt medecin för det sen så sa han inget mer om det och ville inte känna efter eller nåt. jag skulle ha varit lite mer påstridig. Får ta det på mvc och fråga vad jag ska göra......

• svalan77

jag fick en spricka i svanskotan under förlossningen, hade ont i ca 6 mån men inte hela tiden och inte så mycket. Tex vid situps eller efter långa promenader fick jag ont. Tyvärr är det nog inte så mycket att göra, man kan ju inte gipsa precis ;)

• Malla83

jag fick också en spricka i svanskotan efter förlossningen=/

Svar på tråden Någon mer som brutit eller fått en spricka i svanskotan.....