• Ziggy75

Mammig 3-månaders bebis

Vår dotter som är drygt 3 månader är sedan en vecka tillbaka väldigt mammig. Det märks särskilt vid nattning då det har blivit helt omöjligt för min kille att lägga henne. Hon bara skriker... Innan har det gått hur bra som helst för oss båda att natta henne. Tycker att det känns ganska tidigt för en "mammaperiod", men är inte så påläst...
    Har någon erfarenhet av detta, går det över, hur ska vi göra för att hon ska acceptera att vi båda lägger henne?

• Svar på tråden Mammig 3-månaders bebis
  • Blomman76

Min tjej har varit mammig till o från fr om 2-3 månaden, hon är idag lite drygt 10 månader o nu inne i en "mammafas" igen.. Kan inte du natta henne en period tills fasen har gått över?
    Brukar gå över på ett par veckor. Lyssna till va bebisen vill, vill hon ha mamma vid nattningen för tillfället så är det ju enklast o köra så. Det går över, detta är inte första fasen som hon kommer vara mammig jag lovar. Lycka till!

• Asia1

dedär kommer och går. Nu är det mamma som gäller,sålpt det vara så.Tids nog är det pappas tur. Hon talar om när!

• Älsko

min tjej började bli mammig vid 2 månaders åldern och jag är den ända som kan trösta henne ibland vill hon bara vara hos mig och ingen annan får bära henne eller leka med henne fast hon från början är glad..Hennes farmor får absolut inte hålla henne eller knappt prata med henne utan att hon blir ledsen och ändå träffas dom ofta..Alla säger hon kan ju inte vara mammig redan..Men det är jag som har maten och barn brukar väl oftast känna sig tryggast hos mamman första tiden ..men ändras i perioder..jag hoppas iallafall det blir lite bättre snart hon är 3 månader och 9 dagar

• gosmamman

Nädå, inte alls tidigt att bli mammig. Det brukar börja där ikring.

Så har det varit med mina. Men våran minsting var inte alls så mammig, hon var lika mammig som pappig och är det fortfrande.

• carro74

De har ju ett utvecklingssprång vid 12 veckor kanske är därför?

Svar på tråden Mammig 3-månaders bebis