• Sweety

Kontonummer till Csn?

Snart dax för Csn, men var/hur ger man Csn sitt kontonummer? Står inte på nån blankett som man har fått eller så.
    Hur får dem reda på ens kontonummer?

• Svar på tråden Kontonummer till Csn?
  • tjenixen

Har du en sparbank behöver du inte ange något kontonummer då de samarbetar med dem och sätter in dem automatiskt. I alla fall står det så i mina papper som jagfick när jag började studera 2004. Men annars vet jag inte. Kanske får ringa/maila dem och höra.

• Sweety

Det stod att dem sammarbetar med Swedbank. Menas det då att dem får kontonumret av swedbank automatiskt?

• tjenixen
    Sweety skrev 2008-08-16 13:39:55 följande:
    Det stod att dem sammarbetar med Swedbank. Menas det då att dem får kontonumret av swedbank automatiskt?
    Ja, det stämmer.
  • mamma 03 05

Jag följde en länk som fanns på csn efter det att man loggat in. Kom då till en sida på swedbank där jag fick fylla i mitt konto (jag har nordea) så att pengarna skulle sättas in där ist.

• Sweety

Jaha, fanns det det? Då får jag kolla igen på csn sidan. Få se om jag också hittar det :0)

• lillymore
    Svar på #4
    var hittade du den länken? Jag har letat som en tok i dag. Ser inget om det någonstans... =(
  • Sweety

mamma 03 05 skrev 2008-08-16 16:37:43 följande:

Jag följde en länk som fanns på csn efter det att man loggat in. Kom då till en sida på swedbank där jag fick fylla i mitt konto (jag har nordea) så att pengarna skulle sättas in där ist.
    Hittar inte det heller på Csn. Hade varit smidigt ju, så slipper man kontakta swedbank.
    Var mer exakt hitta du den? Minns du det?
  • mamma 03 05

Nu ska vi se om jag lyckas förklara

Tror man måste vara inloggad för att hitta länken.

Sen gick jag till "utbetalningar" står på vänster sida.

Sen scrollade jag ner och på höger sida står det "Anmälan till Swedbanks kontoregister" Öppnas i nytt fönster.

• Sweety

Du är en ängel tack
    Men om man redan har swedbank som sin bank, då kanske man inte behöver säga till att pengarna ska in dit? Vet du det?

• Moj Katile
    Sweety skrev 2008-08-18 00:40:16 följande:
    Du är en ängel tack Men om man redan har swedbank som sin bank, då kanske man inte behöver säga till att pengarna ska in dit? Vet du det?
    Harman swedbank så anmäler man INGET Det går automatiskt!!
Svar på tråden Kontonummer till Csn?