• Nikki75

Bepanthen-salva och såriga bröstvårtor.

Har drabbats av såriga bröstvårtor, konstigt nog eftersom lillkillen hunnit bli sex månader. Har bepanthen-salva hemma och ser att man kan använda det, men måste man tvätta bort den innan amning eller? Någon som vet?

• Svar på tråden Bepanthen-salva och såriga bröstvårtor.
  • Tjockepoffa

Köp Purelan 100 på minimundus.se eller på t ex babyland.
    Jättebra salva behöver ej tvättas bort innan ammning

• Sweetie

Mitt råd är att lufta lufta och åter lufta.. Vet att det gör ont som f*n när dom är såriga.. MEn ta lite mjölk när du ammat färdigt och smörj ordentligt på vårtan och luftatorka!

Vet att man fasa när man skulle amma just när man hade sår.. *ryser*

Jag hade nog inte använt salva iallafall...
    Lycka till!!

KRamizz
    Sweetie

• Nikki75

Ingen som vet hur det är med bepanthen-salva?

• Nikki75

Tack alla, fast jag vet allt det här. Detta är mitt andra barn. Jag undrar bara om salvan behöver tvättas bort innan amning. Tack ändå, ni är jättesnälla som försöker hjälpa.

• baby05

fick salvan på BB i fredags och BM sa att man behövde ej tvätta bort den innan amning.
    Tycker den är kanon, min gosse är bara 6 dagar och vi kämpar med amningen och har dålig grepp.

• Nikki75

Det var bephanten-salva alltså? Vad glad jag blir.TAck!

• HaJoMi

Även till mig sa de på BB att den inte behövdes tvättas bort innan Lycka till!

• Frugan

Ser att du redan fått svar ang. om man måste tvätta bort salvan.
    Jag använde Lansinoh-salva. Fick det redan på BB och det funkade kanonbra. Den salvan är tjockare som Bepanthen och speciellt för bröstvårtor. Rekommenderas varmt!

Svar på tråden Bepanthen-salva och såriga bröstvårtor.