Äta philadelphiaost som gick ut för 12 dagar sen?
Har 2 st förpackningar som stått i kylen oöppnade, öppnade nu och luktade, tyckte inte det luktade så konstigt, men jag vet knappt hur det brukar lukta. Kan det vara farligt att äta?
Har 2 st förpackningar som stått i kylen oöppnade, öppnade nu och luktade, tyckte inte det luktade så konstigt, men jag vet knappt hur det brukar lukta. Kan det vara farligt att äta?
12 dgr är ganska mycket, jag hade slängt dem.
Det verkar som om du redan är övertygad om att du inte vill slänga dem så prova och ät, förhoppningsvis så slipper ni få ont i magen.
Jag jobbar inte inom livsmedelsbranschen, men jag kan tänka mig att det kan växa mycket "trevligt" i en tolv dagar gammal ost. Släng den. Ett nytt paket kostar ju bara 15-20kr
hade inte ätit det!
tycker det är gammalt med bara en dag efter bäst före datumet på vissa saker.
Om de är oöppnade hade jag inte tvekat att baka med dem, tex cheesecake. Äta dem som det är...nja.
Om jag hade varit övertygad så hade jag ju inte gått in här o frågat...
Jag tänkte göra pastasås på dem, har alla andra ingredienser hemma, hade ingen lust att gå o handla.
Philadelphia ost smakar och luktar som mogelost nar den ar for gammal.
Sa lange den inte har varit oppnad borde det inte vara nagra problem, men ar det bara sa mycket som ett nalstick i den sa forstors den jattesnabbt.