hjälp, blåsor i munnen!!
Har i ca en vecka haft jättemånga blåsor i munnen och dom gör ont.
Är det någon som vet vad det är och hur lindrar jag besvären?
Har i ca en vecka haft jättemånga blåsor i munnen och dom gör ont.
Är det någon som vet vad det är och hur lindrar jag besvären?
Jag hade samma för ett tag sen...jag fick höra att det var för jag var vegetarian men jag har aldrig haft det så innan och jag har varit vg 12år. Det försvann tills sist.
Är du gravid?
Jag brukar också ha det en gång ibland. Fast bara en åt gången. Är dom typ vita små liksom och svider? (detaljerat haha)
Jag har läst att det kan vara i samband med förkylning pga virus eller precis innan man ska få mens. Vet inte vad man ska göra åt det, men det brukar gå över efter några dagar för mig i alla fall.
Finns ju nåt som heter höst blåsor, alllmänt kallat mul och klöv sjukan.
Då får man hela munnen full av blåsor och kan även få i handfaltorna och fotsulorna....
Inge´ vidare
När jag får blåsor i munnen brukar jag sölja med Corsodyl, det är bra mot diverse inflamationer i munnen och om inte annat blir ju tänderna rena. Ett litet tips bara, finns förövrigt att köpa på Apoteket för en 50-lapp eller liknande.
Käka salt godis å tryck till där..
Det svider som attans men dom försvinner fortare...
Man kan skölja och gurgla med lite koksaltlösning också.
Jag brukade ha blåsor ofta förut, särskilt i samband med förkylning och så, men fick tips om tandkrämen Zendium som har hjälpt mig mycket. Den är lite mildare än mycket annan tandkräm och retar väl inte slemhinnorna lika mycket eller något sådant. Nuförtiden (de senaste tio åren) är jag i alla fall nästan blåsfri, mot att ha haft blåsor nästan varje månad tidigare. Kan vara värt att testa om du får blåsor igen, eller redan får dem ofta!