• Marvelina

hjälp om kudde, täcke...

Vad ska man tänka på när man köper täcke och kudde? Vilka märken/sorter är bra? Jag är helt slut i skallen, har bf om två veckor, och vill att någon bara talar om för mig vad jag ska köpa så jag slipper fundera mer. Kudden ska vara rätt platt har jag hört, stämmer det? Och vad ska man ha för material i? Och är det så himla noga egentligen? Men jag vill ju att pyret ska ha det bästa...

• Svar på tråden hjälp om kudde, täcke...
  • ebben

Kolla på barnens hus eller liknande-de har flera modeller. ja en ganska platt är ju bra......O axlarna ska också ligga på kudden,de ska ligga ganska långt upp alltså.

• Marvelina

Tack. Ja, jag får liksom panik när jag går in på babybutikerna numera. Det är som om hyllorna bara böjer sig över mig och jag kan inte tänka klart. Borde bara kunna gå in och hugga något, för allt funkar väl, men jag får ängest och tror att jag inte köper det som är bäst för lillen. Sjukt nojjig har jag blivit. Suck!

• Julianna

Vi köpte "Rätt start" kudde och täcke till vår son när han var nyfödd. Vi köpte den tunnaste kudden från Rätt start. Finns på Barnens hus eller Babyland. Men vi har aldrig använt täcket utan vi hade åkpåse i vagnen och filt i sängen på vintern och nu i sommar har vi också filt eftersom det känns för varmt med täcke. Det brukar räcka med pyamas och flisfilt. Men man gör ju som man vill. Och, precis som Ebben säger så ska bebisen ligga ganska högt upp på kudden så att en bit av axlarna vilar på kudden. Vi har varierat lite. Ibland har vi haft kudde, ibland inte. Kram

• Marvelina

Eller "ångest" är det väl i alla fall jag får...

• ebben

Har både en "rätt start" o en "NG" ,tror jag den andra hette...
    båda är ganska platta o bra!

• NovaAlexandra

Jag har ng, de är jättebra! Köpte först en kudde på IKEA, köp INTE den, den är usel! Stoppningen bara åker omkring iden. I ngs kuddar är stoppningen fastsydd. Jag har deras täcken med, de känns sköna men nu på sommaren är de för varma, det räcker med en filt!

• Julianna

Ha ha, Marvelina så där kände jag med när jag var och handlade till vår ofödde son. När jag gick in visste jag precis vad jag skulle ha, men kom alltid ut tomhänt för jag velade så dant. Man använder inte hälften av grejerna man tror heller....vi har aldrig använt täcket som sagt var. Bara massa filtar. Kram

• Marvelina

En kudde som är tunn alltså. Låter enkelt och bra. Tack!

Svar på tråden hjälp om kudde, täcke...