• Teea

Vaxning i ansiktet?

Brukar ni vaxa i ansiktet?
    Jag skulle vilja vaxa bort min mustasch och "kindhår", men är så rädd för hur det kommer att se ut efter några veckor. Får man stubb? Liksom - hur snyggt är det? Man kan väl inte vaxa bort stubben utan måste väl vänta tills det har växt ut en bit igen? Eller?
    Jag tänkte göra det på salong i alla fall. Om jag törs.

• Svar på tråden Vaxning i ansiktet?
  • MissLizard

Jag brukar vaxa mustaschen ... veet har kallvax i lagom stora bitar ... men det gör grymt ont .....(jag tror att det skulle göra mindre ont om någon annan gör det på mej .. gör man själv velar man ju lite och drar inte tillräckligt snabbt) ... resultatet håller sig ganska länge där ... och det blir inte stubb, som när man rakar sig .... jag brukar hålla efter med pincett ... ett hårstrå här och där gör ju mindre ont en ett helt gäng samtidigt ... ... är man noga med det behöver man ju i princip aldrig vaxa mer sen ...
    Jag vet inte hua långt hårståna måste vara för att det ska fastna i vaxet .... men ska du göra det på salong, så vet ju dom ....

Kinderna brukar jag köra min epilator över ... men det går ju att vaxa också .... men passa håret ... på mej växer hårståna ut fortare på kinderna ... fattar inte varför ... tror att det är för att dom sitter fast hårdare där och jag bara drar av dom, istället för ut dom ... men, jag vet inte .... har plockat med pincett tidigare (i flera år) så jag har i princip ingen känsel kvar där, så för mej gör det inte speciellt ont att ta bort hår från kinderna ....

Om du brukar raka dej, så kan jag ändå rekomendera vaxning, det ger bättre resultat ...

Lycka till i alla fall !!!

• Datanissan

Testa elektrolys/epilation istaellet = en liten naal som man saetter ner i haarsaecken med en svag stroem som foerstoer haarsaecken.

Laser/ljusbehandling aer ocksaa att baettre alternativ. Det kostar mer aen att vaxa men foerdelen aer att man inte faar inflammation efteraat och ser ut som man har faat jaetteakne.

Kolla foeljande laenk foer mer information: www.aktivhudvard.nu/

Vet inte var du bor men fler och fler staellen har tillgaang till de haer teknikerna som aer mycket mer hudvaenliga aen vaxning.

• Datanissan

Gloemde att saega att med naagra upprepade nehadnlingar av de tekniker som jag besrkev ovan saa aer haaren borta foer alltid!

• Teea

Är så dyrt med såna behandlingar!!!

Ska nog ringa och konsulterar Hudvårdssalongen här i stan i alla fall.

Min kollega har vaxat överläppen, men det var inte så länge sedan så vi vet inte riktigt hur det ser ut när det växer ut.

• Fenta

*skratt*

Hade just samma fråga igår... Åkte och köpte vax, sen blev jag nervig och tänkte att TÄNK om det blir jätteful utväxt!

Ilade hem till sambon och hans åsikt var denna: Om jag nu ville ta bort fjunen så tyckte han att jag skulle göra det, trots att han inte tyckte att det behövdes (rätt svar!!!). Han lovade att om det blev hemsk utväxt så ska han hjälpa till ekonomiskt med en laserbehandling/behandlingar. Sagt och gjort. Jag vaxade överläppen igår kväll för första gången!

Det gjorde såklart ont, men bara en liten pyttestund ju. Och det är definitivt värt det! Vet inte vad jag tvekade på innan. Känner mig faktiskt snyggare! Nu är det underarmarnas tur snart... Ska undersöka olika sätt att ta bort håret på.

Måste dock varna alla PCO-S- tjejer! Tänk på att hormonförändringar av olika slag: p-piller, graviditet och kroppens egna svängningar kan påverka hårväxten efter en dyr behandling. Epilerade överläppen under tiden jag åt p-piller. Nu när jag slutat med pillren har hårväxten kommit tillbaka, mer än tidigare... Och det är ganska många tusen jag lagt ner. Så var beredda på det bara... Ett litet tips.

Svar på tråden Vaxning i ansiktet?