Jag brukar vaxa mustaschen ... veet har kallvax i lagom stora bitar ... men det gör grymt ont .....(jag tror att det skulle göra mindre ont om någon annan gör det på mej .. gör man själv velar man ju lite och drar inte tillräckligt snabbt) ... resultatet håller sig ganska länge där ... och det blir inte stubb, som när man rakar sig .... jag brukar hålla efter med pincett ... ett hårstrå här och där gör ju mindre ont en ett helt gäng samtidigt ...
... är man noga med det behöver man ju i princip aldrig vaxa mer sen ...
Jag vet inte hua långt hårståna måste vara för att det ska fastna i vaxet .... men ska du göra det på salong, så vet ju dom ....
Kinderna brukar jag köra min epilator över ... men det går ju att vaxa också .... men passa håret ... på mej växer hårståna ut fortare på kinderna ... fattar inte varför ... tror att det är för att dom sitter fast hårdare där och jag bara drar av dom, istället för ut dom ... men, jag vet inte .... har plockat med pincett tidigare (i flera år) så jag har i princip ingen känsel kvar där, så för mej gör det inte speciellt ont att ta bort hår från kinderna ....
Om du brukar raka dej, så kan jag ändå rekomendera vaxning, det ger bättre resultat ...
Lycka till i alla fall !!!