• Cheriie

Cinderella

Vad skulle ni tänka om ni träffade någon som hette cinderella? När min man kom med förslaget skrattade jag och sa att det betyder ju askungen men han tyckte det var fint. Sökte på en namnsida idag och såg att det faktiskt är ett namn som används i england.

• Svar på tråden Cinderella
  • Nyfiken gul

jag tänker tyvärr på kryssningsfartyget Cinderella och en porrskådis..... Fundersam

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • aprilsill

Jag skulle tänka på ålandsbåten Cinderella, sen skulle jag reagera på att det har en väldigt tydlig betydelse på ett annat språk. Lite konstigt namn i Sverige, enligt mig förstås.

• Cheriie

Det är ingenting jag funderar på, men ville bara höra vad andra tänkte. Javisst, tänkte inte på att båten oxå heter cinderella.. Haha

• Milkina cerka

Tänkte på båten direkt..

• Nyfiken gul

många skulle nog också tycka det var ett typiskt white trash namn också....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • En lyckans tår i månens sken

tänkte på disneys film askungen och sen båten :)

• IsaacsMamma

Tänkte också på viking cinderella, båten alltså!

• Censur

haha... Cinderella...

jag har en halvsyrra som har en dotter som heter så. Stackars barn!!!!

• JsL

jag tycker det är fint =) visst man tänker på disney men det är fortfarande fint...

vadå stackars barn? det är ju inte hemskt, värre finns det. extrema gubbanamn/kärringnamn och extremt opassande dubbelnamn. min bror heter Carl Agat Gullmar och inte är han mobbad för det och han ser inte ut att lida heller, men jag tycker det är mer hemskt ett sånt namn! var inte så många år sedan man kollade på vilka namn som hade blivit nekade, Tuva-Luva Brunstgnägg, där snackar vi om stackars barn.. =)

ni ska ju ta det namn som ni tycker är fint, skit i vad andra tycker det är ert barn!

• MiaLau

jag tänker oxå på en båt, båten cinderella MEN det ska du inte bry dig om egentligen. min dotter heter Myrah, det var ett populärt namn i england på 1980 talet. men i sverige så är myrah ett djur. utalas som samma myra.

Min sambos familj gillade inte namnet. å det skiter jag i, dom ska bara tycka om barnet som sitt barnbarn, jag ska älska mitt barn, både för namn och personlighet. så myrah blev det!

först var folk kritiska mot namnet och sa "piss-myrah" ; Ja, dessvärre är det en litten pissmyrah vi fått. hon är väldigt tjurig! MEN BIG DEAL? Jag tycker om namnet, och det är på väg uppåt med stavning myra.

SÅ gillar du namnet cinderella, så ta det! Folk vänjer sig!!

• Bonanza

1. Finlandsfärja
    2. Askungen
    3. Hennes föräldrar gick nog knappt ut gymnasiet

Så skulle nog mina spontana tankar gå ifall en unge med det namnet t.ex. började på mina barns dagis.

• JannieT

jag tycker namnet är jätte fint.. har själv funderat på det!

• Tokern

sorry..låter porrstjärna tycker jag.

Svar på tråden Cinderella