Hur snabbt dräktig??
hej
vet att en katt snabbt kan bli dräktig igen efter att hon fått en kull emn hur snabbt egentligen kan dom bli det?
vi har kattungar som är 11 veckor,och vi misstänker att hon kanske är dräktig igen,kan det vara så`?
hej
vet att en katt snabbt kan bli dräktig igen efter att hon fått en kull emn hur snabbt egentligen kan dom bli det?
vi har kattungar som är 11 veckor,och vi misstänker att hon kanske är dräktig igen,kan det vara så`?
Ganska genast. Att få ungar så tätt är INTE bra alls.
nä ja vet =/ men skulle vi ha henne inne så skulle både hon o vi bli tokig..
vet att det finns piller =)
någon annan som fått tätt som vet om det är så
ska köpa in piller framöver...men kastrering blir inte av...
3 kullar står det ju på sverak
på 1 år skule det stå
såg senare att det stå¨r 2 olika saker...men fattar inte varför
Honkatter tillåts inte ha fler än tre kullar inom en 24-månadersperiod.
Honkatt får inte paras av ytterligare hane inom tre veckor från den tidigare parningen ? detta för att undvika eventuell förväxling av fader till kullen.
Honkatt som måste förlösas genom kejsarsnitt mer än en gång, skall fortsättningsvis inte användas i avel.
Alla förlossningar skall övervakas i händelse av att problem uppstår och att honkatter som skall till att föda, likaså ej avvanda kattungar, skall ha möjlighet att få vistas i avskilt utrymme eller separat rum.
Kanske var det så att du blandade ihop hur många katter du får sälja som tredje part per år?
jo jag såg ju det du skrev efteråt,men det e väll mer än bara rätt,det va ju inte det jag behövde veta ändå =)
..men längre upp på sidan stog det så här...
Som exempel kan nämnas att från den 1 januari 2005 gäller tillståndskrav för verksamhet med katter. De som håller 10 katter eller fler, som är äldre än 12 månader,
--> ska ha tillstånd liksom de som tar 3 eller fler kullar per år.
När det gäller försäljning av katter från egen uppfödning är gränsen detsamma som för uppfödning. Det vill säga föder man upp två kullar per år, får man också sälja dessa katter utan söka tillstånd
Tror de kan bli dräktiga några få veckor efter senaste kullen, så din katt kan absolut vara dräktig!
Du vet om att p-piller ökar risken för juvercancer?
En katt kan bli dräkig igen så fort hon löper. Min hona löpte när ungarna var 3 veckor, så visst kan din vara dräktig.