• Mellanmjölkens land

Trött av godis

När jag äter godis, speciellt choklad men även annat, så blir jag varm och trött i kroppen. Det känns ungefär som om jag får feber. Det är olika illa olika gånger men det inträffar ca 80-90% av gångerna jag äter godis. Samma sak händer ibland när jag dricker läsk men då är det bara varannan gång eller så.

Är det någon mer som har det här problemet? Har ni fått veta vad det kommer sig av?

• Svar på tråden Trött av godis
  • abnocto

När jag äter mycket godis typ winergum så börjar jag svettas enormt. Plus att jag får kramp i vaderna
    Men ingen har någon förklaring till varför, kanske är det något ämne man reagerar mot.

• Grannen

Har du kollat ditt blodsocker så att du inte blir hög när du käkar mkt godis?

• Mellanmjölkens land

Mumlin: Det är ungefär så det känns, som att jag har druckit sprit. Hur/var kan man testa blodsockret? Och vad kan man göra åt saken sen?

• CoolCat

Liknande problem när jag äter för mycket socker....blir hög och ibland får jag hjärtklappning. Jag har börjat med GI kost....mår mykcet bättre av det. Försök att skippa allt som innehåller mycket kolhydrater så kanske du slipper besvären.

• mimmi 1

jag får så av saltlakrits och vingummi....men svettas bara i ansiktet, det hettar, och jag blir alldeles blöt av svett, speciellt på överläppen... har aldrig tänkt på att det ska vara nåt jag inte tål, bara att, nu är det nog med snaskandet! ;o)

• Kime

Japp, samma här. Tror också att det är blodsockret som blir alldeles för högt, jag har dock aldrig kollat med en mätare - kanske skulle låna pappas nästa gång det blir så... Efter ett tag av hjärtklappning och allmänt elände blir jag svintrött och somnar febrigt en bra stund, vaknar och lovar att aldrig göra om det. Håller jag det? Njä. Härligt vad man gör med sin kropp. Har börjat begränsa mitt sockerintag, för det känns inte hållbart direkt.

• Mellanmjölkens land

Kakor och söt frukt brukar inte vara några problem men däremot godis (speciellt choklad) och ibland läsk. Det här är inte något enormt problem för mig eftersom jag för tillfället äter godis varannan vecka och ser till att inte göra det om jag ska göra något senare på kvällen.

• Grannen

Blodsockermätare finns på apoteket.

Svar på tråden Trött av godis