• Bebis

Hur ritar era 4åringar gubbar?

Var nyss på 4årskoll där Ludwig fick rita en gubbe.

Jag är lite nyfiken på hur era barn ritar, vilka detaljer de har med.

Don't Panic
  • Svar på tråden Hur ritar era 4åringar gubbar?
  • Pallas

Snopp är tydligen det viktigaste! Sen kan de se ut lite hur som helst.

• Bebis

Haha ok

Ludwig ritar inga kroppar än.

Huvud, armar, ben, hår för det mesta och ibland snopp. I ansiktet däremot har han med det mesta, ögon med pupiller, ögonbryn, mun, tänder och näsa.

Don't Panic
  • PDR

Hej. Min 4-åring sitter mittemot mig och ritar just nu . Han ritade Batman med ögon mun ögonbryn, mage med vingar (skulle vara nåt märke på kläderna) Vingar som går ut från axlarna och ben. Nu ritar han en sabel med taggar. Tror det är lite annorlunda om han blir tillsagd att rita en gubbe, då blir det nog bara en huvudfoting skulle jag tro..

En lite rolig historia angående 4-årstest; min kusins dotter som är jätteduktig på att rita blir ombedd att rita på BVC, hon sätter sig och cirkelkluddar på pappret, BVCsköterskan frågar vad det är. En älg säger hon då! Vägrade rita nåt annat.

• Veladis

Min fyraåring är iofs snart fem, men hon ritade gubbar med kropp, ben, händer, fötter ansiktsdrag och skägg när hon var 3 år. Nu är det detaljerat med fingrar med nagellack, klackskor, pussmunnar, mönster på kläderna etc. Hon ritar även i profil.

• Fillay

Min son (snart fem) ritar dåligt! Han har inte intresset, och riar aldrig gubbar utan att vi uppmanar honom, och då blir det huvud, ögon, mun, ben och armar ut från huvudet.

• Elpida

Min dotter, snart 4, vägrar rita gubbar! Just nu är det valar som gäller eller moln! Hon vill helst färglägga, med massor olika färger! Blir helt nervös, borde hon inte kunna??

• Veladis
    Elpida skrev 2008-08-17 17:26:36 följande:
    Min dotter, snart 4, vägrar rita gubbar! Just nu är det valar som gäller eller moln! Hon vill helst färglägga, med massor olika färger! Blir helt nervös, borde hon inte kunna??
    Hon KAN säkert, men hon kanske inte vill?
    Det låter ju som hon gillar att rita, så det blir säkert gubbar tillslut.
  • Kristin24

Elsa blir 4 år i november hon ritar ett stort huvud, med öron, hår, ögon, näsa, mun sen kommer benen med fötter och armar vid öronen  Alltså en huvudgubbe

Go och glad Kexchoklad
  • astalacasta

Kroppar har dotterns gummor och gubbar haft sedan hon var tre år.

Nu är hon fyra och ett halvt och gummorna har fingrar och ögonfransar.

• Bebis

Kul att se att det är så olika ändå Elpida jag är säker på att det inte spelar nån större roll om hon ritar gubbar nu eller sen

Min Ludwig vägrade nästan ta i en krita innan han var 3.

Don't Panic
Svar på tråden Hur ritar era 4åringar gubbar?