Hur ritar era 4åringar gubbar?
Jag är lite nyfiken på hur era barn ritar, vilka detaljer de har med.

Snopp är tydligen det viktigaste! Sen kan de se ut lite hur som helst.
Haha ok
Ludwig ritar inga kroppar än.
Huvud, armar, ben, hår för det mesta och ibland snopp. I ansiktet däremot har han med det mesta, ögon med pupiller, ögonbryn, mun, tänder och näsa.
Hej. Min 4-åring sitter mittemot mig och ritar just nu . Han ritade Batman med ögon mun ögonbryn, mage med vingar (skulle vara nåt märke på kläderna) Vingar som går ut från axlarna och ben. Nu ritar han en sabel med taggar. Tror det är lite annorlunda om han blir tillsagd att rita en gubbe, då blir det nog bara en huvudfoting skulle jag tro..
En lite rolig historia angående 4-årstest; min kusins dotter som är jätteduktig på att rita blir ombedd att rita på BVC, hon sätter sig och cirkelkluddar på pappret, BVCsköterskan frågar vad det är. En älg säger hon då! Vägrade rita nåt annat.
Min fyraåring är iofs snart fem, men hon ritade gubbar med kropp, ben, händer, fötter ansiktsdrag och skägg när hon var 3 år. Nu är det detaljerat med fingrar med nagellack, klackskor, pussmunnar, mönster på kläderna etc. Hon ritar även i profil.
Min son (snart fem) ritar dåligt! Han har inte intresset, och riar aldrig gubbar utan att vi uppmanar honom, och då blir det huvud, ögon, mun, ben och armar ut från huvudet.
Min dotter, snart 4, vägrar rita gubbar! Just nu är det valar som gäller eller moln! Hon vill helst färglägga, med massor olika färger! Blir helt nervös, borde hon inte kunna??
Elsa blir 4 år i november hon ritar ett stort huvud, med öron, hår, ögon, näsa, mun sen kommer benen med fötter och armar vid öronen Alltså en huvudgubbe
Kroppar har dotterns gummor och gubbar haft sedan hon var tre år.
Nu är hon fyra och ett halvt och gummorna har fingrar och ögonfransar.
Kul att se att det är så olika ändå Elpida jag är säker på att det inte spelar nån större roll om hon ritar gubbar nu eller sen
Min Ludwig vägrade nästan ta i en krita innan han var 3.