• LykkeLee

Är Aina fult?

Jag tänker naturligtvis namge bebisen till Aina ändå om jag känner för det.. men jag vill höra vad ni tycker ändå.. Det är nämligen många som "varnat" mig och sagt att jag ska inte döpa barnet till det för det betyder polis på invandrar-slang. Men.. då kan man ju inte heta Björn eller Sten eller liknande heller..
    Är det elakt att döpa ett barn till Aina? Tror ni att det finns risk för mobbing? Vi bor iofs inte i någon förort till Stockholm men ändå..

Jag skulle så gärna döpa mitt barn till Aina.. Min mormor hette det och hon dog innan jag hann uppskatta henne så mycket som jag egentligen ville.. jag var så ung..

• Svar på tråden Är Aina fult?
  • jazzy

Jag tycker inte det är fult,men skulle inte döpa mitt barn till det. Kanske i andra namn...

Måns
  • HelleGbg

du ska ju döpa ditt barn till vad du tycker är finast,ingen annan.
    Vi tyckte Alfons var gulligt,men då berättar alla "käcka" att det betyder hallick på danska...så hur gör man?? lyssnar på andra eller inte???

• norgesessan

Det är en tjej jag växte upp med, hon var så konstig och elak, och hon hette det, så därför tycker jag det är "fult", men namnet i sig är inte det...Har inte truffit nån ajna efter det, det brukar bli så att träffer man barn med samma namn så ändrar namnet sig..(iallafall för mig)

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • LykkeLee

Jag älskar namnet Aina.. jag tycker det är väldigt väldigt vackert.. men jag vill ju inte riskera att mitt barn blir mobbat för det..

• LykkeLee
    HelleGbg skrev 2008-08-17 10:59:45 följande:
    du ska ju döpa ditt barn till vad du tycker är finast,ingen annan.Vi tyckte Alfons var gulligt,men då berättar alla "käcka" att det betyder hallick på danska...så hur gör man?? lyssnar på andra eller inte???
    Jag hoppas att vi kan strunta i vad andra tycker.. men om din son är en hallick så kan ju min dotter som e polis haffa honom då..
  • Tecken

Aina... då tänker jag på boken "Ett öga rött". Där står det att Aina = slang för polis. Men om det fult? Njae, inte värre än de flesta andra namn

• LykkeLee

Haha.. inte värre.. du gillar det inte nåt vidare med andra ord.. jaja.. det kan bli Stina som första namn också.. och Aina som andra namn..

• MinnY

aina tycker jag är jätte fint. jag skulle kunna döpa mitt barn till det!

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • LykkeLee
    MinnY skrev 2008-08-17 11:53:25 följande:
    aina tycker jag är jätte fint. jag skulle kunna döpa mitt barn till det!
    Ja visst är det vackert.. och ovanligt! Skulle du strunta i att det var slang för polis??
Svar på tråden Är Aina fult?