• Anonym (ts)

Fyllecell!! 2:a gången på kort tid. Vad händer nu?

Blir så ledsen på min sambo... Inatt hamnade han i fyllecell igen. Förra gången var för ca 14 månader sedan...

Vad kommer hända nu? Har hört att körkortet kan bli indraget om man hamnar där flera ggr, stämmer det?

Vi har en tjej på snart 1 år. Blir hon o jag som familj inblandade i detta?

Min sambo är nästan aldrig ute längre. När vi träffades så festade vi mycket båda två. Men sedan vi fick barn så går vi nästan aldrig ut längre. Så när han är ute så tror han att han kan dricka som han gjorde förr, men han tål ju inget längre och då slutar det med fylle cell.

Någon som kan nåt om detta?

• Svar på tråden Fyllecell!! 2:a gången på kort tid. Vad händer nu?
  • Anonym

Det ända jag kan tänka mig är att körkortet ligger väldigt risigt till i övrigt ska det inte vara nått annat..

Jag åkte själv dit ett par gånger för många år sen och mitt körkort låg väldigt löst till men jag fick hjälp av en polis jag känner som skrev ett brev in till Länsstyrelsen och vädjade om att jag skulle få behålla det vilket jag även fick..

• smulisen

Eventuellt blir det väl en socanmälan?
    Det hade det iaf troligen blivit om det gällt en mamma, men det kanske är skillnad om pappan är ute och super?

• Anonym
    smulisen skrev 2008-08-17 15:02:39 följande:
    Eventuellt blir det väl en socanmälan?Det hade det iaf troligen blivit om det gällt en mamma, men det kanske är skillnad om pappan är ute och super?
    beror ju lite på åldern har jag för mig...
  • Anonym (ts)

Vi är 30 år båda två....

Tror ni verkligen det kan bli en anmälan till soc? Vi har gemensam vårdnad. Händer detta igen så vet jag inte vad jag gör.... Han är världens bästa förutom just detta som jag stör mig så på. Att han inte kan dricka lagomt.

• Anonym

Nej jag tror inte det blir anmälan till soc , jag åkte dit innan jag var 20 eller om det var 18 då fick jag sitta och samtala med dom , åkte även in för det efter att jag var 20 och då hände det ingenting...

• smulisen
    Anonym skrev 2008-08-17 15:03:37 följande:
    beror ju lite på åldern har jag för mig...
    Va? Varför skulle det ha med ålder att göra? Ska man vara ung eller "äldre" för att slippa soc, eller hur menar du egentligen?

Ts. Ja, hade det gällt en mamma så hade soc sannolikt kontaktas, tror det är anmälningstvång på upprepade LOB:ar.

Men jag är som sagt inte 100 på detta, hoppas ni slipper och att gubben din håller sig hemma i fortsättninge. (när han ska dricka menar jag )
  • Anonym
    smulisen skrev 2008-08-17 15:13:09 följande:
    Va? Varför skulle det ha med ålder att göra? Ska man vara ung eller "äldre" för att slippa soc, eller hur menar du
    ja det hävdar jag , innan du har åldern inne så är det en självklarhet att man blir kallad eller till och med får ett hembesök, jag vet har haft båda..
    efter att man har åldern inne så varför ska man tvingas att prata med soc bara för att du har varit full för..
    har som sagt åkt dit innan jag hade åldern inne och fick prata med dom men har åkt dit många fler gånger efter att jag var 20 och har inte hört ett ord från soc...
  • smulisen
    Anonym skrev 2008-08-17 15:16:03 följande:
    ja det hävdar jag , innan du har åldern inne så är det en självklarhet att man blir kallad eller till och med får ett hembesök, jag vet har haft båda..efter att man har åldern inne så varför ska man tvingas att prata med soc bara för att du har varit full för..har som sagt åkt dit innan jag hade åldern inne och fick prata med dom men har åkt dit många fler gånger efter att jag var 20 och har inte hört ett ord från soc...
    Trots att du har ett litet barn hemma alltså?
  • Anonym
    smulisen skrev 2008-08-17 15:18:21 följande:
    Trots att du har ett litet barn hemma alltså?
    hade inget barn på den tiden...
    men vad har det med saken att göra , antar att barnet inte var med utan hade det bra hemma hos mamman...
  • smulisen
    Anonym skrev 2008-08-17 15:19:49 följande:
    hade inget barn på den tiden...men vad har det med saken att göra , antar att barnet inte var med utan hade det bra hemma hos mamman...
    Men det har ju ALLT med saken att göra. Det är väl självklart att polisen inte kontaktar soc för alla som blir LOB:ade, då stämmer det säkert att de gör det för ungdomar dock.

Men när personen ifråga är förälder så måste ju soc kontrollera att denna förälder inte har ett pågående missbruk som det lilla barnet utsätts för.

Förstår du skillnaden?
Svar på tråden Fyllecell!! 2:a gången på kort tid. Vad händer nu?