• Linda1976

Har/hade du ångest inför att börja jobba efter semestern?

Ja, som frågan lyder

Själv börjar jag jobba imorgon, efter 4 veckors ledighet. Klart det är skönt att vara ledig, men faktum är att det är rätt skönt med vardag - också!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 15:22
    Berätta gärna vad ni jobbar med också, och ifall ångesten håller i sig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har/hade du ångest inför att börja jobba efter semestern?
  • Ejin

börjar me i morgon. fy fan rent ut sagt...om man endå hade fått va ledig i ett halvår till.. som tur e går ja på mammaledighet om 10 v så ja kan ju kanske stå ut endå

• lovely storm

skojar du... det är första gången sen jag började mitt yrkesliv, som jag verkligen inte vill börja jobba!!!!
    ÅNGEST... det e bara förordet!
    har varit hemma i 6½ vecka.

• Tecken

Annat: Nej, men visst - hade jag fått välja så hade jag nog velat ha semester jämt Självklart hade jag då även fått ut min lön som vanligt.

• Majsan70

Nej, jag hade faktiskt inte det i år. Var ledig i ungefär 4,5 vecka o började jobba förra måndagen.
    Sista veckan var jag själv med dottern och vi gick varandra på nerverna så det var UNDERBART att komma till jobbet o "vila" upp sig.

• CeeJay

Ja, lite grann...

Jag har det oavsett arbete, tycker alltid det är sorgligt när sommaren är slut

Arbetar på Fk så min ångest håller i sig året om (pga allt för hög belastning, bara skit från samhället och ingen höjdarlön direkt) men jag gör ett superbra jobb ändå, gäller ju att ha på sig "servicemasken" alla timmar jag är på jobbet

• Pallas

Jag längtade till jobbet. Jag trivs med mitt jobb och mina arbetskamrater.

• Trynträ

Ja jag har rätt mycket ångest. Har varit ledig sex veckor och börjar jobba imorrn. Jag vet att arbetsuppgifterna hopat sig så jag bävar. Egentligen skulle man ha ett mindre planeringskrävande jobb som det bara var att flyta med i. Men man är ju som sagt bortskämd med lönen vilket är en nackdel när det gäller att söka lite mindre lönande jobb tyvärr. Man vågar liksom inte prova på nåt annat då.

• Trynträ

Systemutvecklare/programmerare/projektledare. Du då?

Pallas skrev 2008-08-17 19:08:16 följande:
    Trynträ: Vad jobbar du med?
  • Pallas

Trynträ: Jag jobbar på en stor industri: sköter allt inkommande och utgående gods. Det är jätteroligt! Jag är utbildad it-pedagog, med inriktning systemutveckling ur ett användarperspektiv, men tror inte att jag skulle palla jobba som det.

• anne h
    Linda1976 skrev 2008-08-17 15:10:05 följande:
    Ja, som frågan lyder Själv börjar jag jobba imorgon, efter 4 veckors ledighet. Klart det är skönt att vara ledig, men faktum är att det är rätt skönt med vardag - också! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 15:22Berätta gärna vad ni jobbar med också, och ifall ångesten håller i sig
    Ångest?? Knappast! Jag har väntat och längtat efter att få börja arbeta igen!! och i morgon bitti får jag gå dit igen, härligt!!!

Jag är handläggare på ett statligt bolag.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • karinagumman

valde nej längtar.. men det kanske var en överdrift.. jag kände att det skulle kunna bli kul att komma åter i arbetet...

plugga kyturism 1/9!!!
Svar på tråden Har/hade du ångest inför att börja jobba efter semestern?