Alfons?
Funderar lite på namnet Alfons...
Det är ganska gulligt men tror ni att killen blir kallad för Alfons Åberg resten av livet då?
Funderar lite på namnet Alfons...
Det är ganska gulligt men tror ni att killen blir kallad för Alfons Åberg resten av livet då?
nej, det tror jag inte. tänkte inte ens på alfons åberg då jag såg namnet nu.. jättefint!
Alfons det är ju jätte sött!
nää jag tror inte han kommer bli kallad alfons åberg, det kommer nog att bli mer vanligt
Alfons åberg .. lär ju nog dyka upp.. fast å andra sidan barn i dag känner ju inte ens till alfons och Pippi snart längre.. dom vet ju snart bara vad Transformers och nijna turtles och bey blade .. så du behöver nog inte vara orolig
Alfons är ett bra namn
Tack, det var skönt att höra att ni tyckte att namnet var fint
Får se vad vi väljer till slut...
Min son heter Alfons i andra namn, efter min farfar. Var lite feg att ta det i tilltalsnamn
min brors tvååring heter Alfons och det är inget konstigt alls med det. ingen som säger alfons åberg faktiskt... Då kanske namnet på hans minsta pojke är värre. Han heter melker, men det är ingen som säger farbror melker för det...
Alfons betyder hallick på danska så i södra Sverige är det väl främst den associationen man får...
Alfons är jättefint! Mitt favvo-namn. Tyvärr kopplar min sambo bara ihop det med Åberg så det blir nog inte det för oss...
föredrar alfonso men alfons duger bra ändå. inte min smak men jag tycker samtidigt att det är ett bra namn. det är ett "stadigt" namn. tänker på åberg men även på en kung :D
Blueblood: ojdå, jag vill ju inte att mitt barn ska associeras med en hallick... det låter inte bra...
micki: det låter bra med en kung, vet du vilken?
Två av några jag känner har döpt sina barn till Alfons. Tror det är väldigt vanligt nu...
Hihii...Min golden retreiver heter Alfons så jag tänker ju bara på honom då jag hör det :)
tyvärr vet jag inte vilken kung eftersom hag "hatar" kungafamiljens historia osv...men om jag minns rätt så fanns det en kung alfonso i italien...men jag minns inte...
Min ska också heta Alfons om det blir en kille. Var ett skämt från början då min sambo alltid "ska bara" och jag föreslog att vi kunde döpa hans son efter pappans goda egenskap.
Han fastnade för namnet och sedan dess har det varit en Alfions i magen. Mina bonusar, 11 & 13 år, tycker dock att det är fruktansvärt och hoppas att det blir en tjej pga av att det stackars barnet annars ska heta Alfons.
Min son pa 3 veckor heter Alfons men da hans pappa är portugis heter han Afonso där...lite komplicerat men vi tror det ska ga bra. Alfons Aberg är det väl inget fel pa?