Vad stoppa i en delikatesskorg?
Ska på födelsedagsfest och funderar på att ge bort en korg med diverse delikatesser. Men vad sjutton köper man? Choklad? Vin? Ost? Men vilken choklad, vilken ost osv. ????? Alla tips mottages med glädje!!!!!
Ska på födelsedagsfest och funderar på att ge bort en korg med diverse delikatesser. Men vad sjutton köper man? Choklad? Vin? Ost? Men vilken choklad, vilken ost osv. ????? Alla tips mottages med glädje!!!!!
Mörk god choklad ev tryffel, nån brieost eller så. hmmm. svår fråga. Min pappa fick en korg från jobbet till jul och då var det strutskött :) det var gott.
En rolig grej jag brukar göra... Är att skriva ner mitt favorit recept lite fint på papper och köpa alla ingredienser och lägga i korgen..
Alla som har fått det har verkligen uppskattat det och tyckt det varit kul!
åhh ja älskar sådana korgar.. synd att man får de så sällan.. jag tycker bla. exotisk frukt funkar jätte bra i en sådan korg...
vin kan man ju alltid fråga på systemet om dom har nått tips... är man inte vinkännare så har man dessutom sällan nån koll på om dom viner man får är "fina" eller inte...
Jag brukar fylla ut med en ananans i vilken jag stoppat pappersklätt godis (typ Twist) mellan bladen. =)
Kex och marmelad fukar annars oxå fint i en vin och ostkorg. Brödpinnar som ju är lite längre kan vara fint att stoppa ner.
En till....=) Ekologiskt är ju ofta uppskattat. Det kan man ju ha som tema. Både ost, vin, choklad, kex ochmarmelad finns ju i ekologiska alternativ. Eller till och med Rättvisemärkt.
Åh, vad mycket bra tips. Jag funderar på att även smyga ner ett presentkort på typ IKEA, de ska bygga ut sitt hus, så det borde nog komma till nytta.
Vart får ni tag i korgarna? Vart kan man hitta billiga korgar?
till mina föräldrar köpte jag en stor träbricka. Sen köpte jag svart pasta, och resten blev sushi saker.. rullmattor, och sånt som klarar sig utan kylskåp.
Som dekoration köpte jag ett ljus som såg ut som en tårta och en prinsess ängel.
de verkade gilla det. de hade aldrig ätit sushi. Lämnade med recept på både med fisk och utan fisk.