• Mene

råttfärgade blondes! Hur gör ni med utväxt?

Hej!
    Här är en blondin som blivit mycket mörkare på sistone och framför allt efter graviditet. Vill dock förbli blondin men behöver hålla igen en utväxt. Hur gör ni andra?
    Går ni titt som tätt till en frisör och vad kostar det i så fall?
    Fixar ni det själv hemma? Med vad då?

Hoppas ni vill svara!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden råttfärgade blondes! Hur gör ni med utväxt?
  • Linda1976

Bleker rötterna själv ungefär var 4:e vecka. Lätt som en plätt!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • mammutten81

jag gjorde det ikväll, men inte var 4:e vecka, tycker håret behöver vila och så blir det inte stripigt.
    Jag har faktiskt börjat använda Jane Hellen, Mood, solblekt, blir inte så" trashigt"platinablont.

• Tina och Fredrik

Jag gör det väldigt sällan, är rätt så råttljus=) kanske var 4 månad eller nåt åt det hållet. Tycker också att håret behöver vila lite och har också börjat med mörkare blond, riktigt snyggt.

• Sweety

Färgar när det har blivit ungefär 4 cm utväxt. Eller när det börjar se "konstigt" ut med utväxten.
    Ber min pojkvän eller kompis färga. Har ingen bestämd förpackning jag köper, tar den billigaste

• Mene

Men om ni bara färgar utväxten blir det inte konstiga färgskillnader då?

Väljer man olika färgnyanser utifrån hur ljust hår man har eller är det bara att ta "blekningsmedel"?

Ingen som tar sprayblond?

Jag har alltid gått till frisören men det blir ju så dyrt. Vill gärna prova själv hemma men är rädd för resultatet...

Tackar för svar! : )

• Linda1976
    Mene skrev 2008-08-18 19:27:07 följande:
    Men om ni bara färgar utväxten blir det inte konstiga färgskillnader då? Väljer man olika färgnyanser utifrån hur ljust hår man har eller är det bara att ta "blekningsmedel"?Ingen som tar sprayblond?Jag har alltid gått till frisören men det blir ju så dyrt. Vill gärna prova själv hemma men är rädd för resultatet...Tackar för svar! : )
    Nej, jag har JaneHellens superblonda, och färgar jag bara rötterna blir de lika platinablonda som resten av håret. Använder sen riktigt silverschampo från Wella SP och leave-in treatment för blonderat hår, och mitt hår är bra i kvaliteten
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • JLS

Jag avråder från sprayblond då det sliter jättemkt på håret och håret kan bli väldigt torrt.

Jag gör en massa slingor i håret var tredje månad, ser nästan ut som en helfärgning med lite skiftningar då. Det kostar mig härliga 1200 kr var tredje månad

♥ Julia 080626 ♥
  • Nathalie009

jag går till min kompis som är frisör.

Och annars tänkte jag köpa färgen av henne o göra hemma, för hon blandar blekning med en blond färg, så det inte bara ser blekt ut, så vill inte göra d själv med ngn blekning från affären då blir d helt fel färg..

• spike Sandra

jag slingar utväxten.. tycker alltid det är snyggast när man ser lite utväxt och inte är tokblond ända in i hårrötterna.. iaf jag ser så tunnhårig ut då.

Har just börjar slinga på hemmaplan istället för hos frissan, och jag är himla nöjd.
    Använder dessutom silverschampo

Svar på tråden råttfärgade blondes! Hur gör ni med utväxt?