• Jossa 79

Kände ni illamående när förlossningen började?

Jag har under dagen mått jäkligt illa till och från. Annars har jag bara mått illa på nätterna när jag hamnat på rygg. Men idag har det kommit till och från. PLus at sammandragningarna är tätare.

Någon som vet vad detta illamående kan bero på?
    BF-13

• Svar på tråden Kände ni illamående när förlossningen började?
  • bebbe made in italy

Ja jag mådde illa några v innan faktiskt...

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Jossa 79

Skit också....

bebbe made in italy skrev 2008-08-17 22:18:14 följande:

Ja jag mådde illa några v innan faktiskt...
  • bebbe made in italy

Jo jag mådde illa till och från men minns inte om det var nära fl, hade ju en evighetslång latensfas...

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Pysselgalningen

Mådde prima jag

• Camilla85

Nej jag mådde hur bra som helst och anade ingenting tills vattnet gick 11 dar innan Bf, sen föddes hon 2 dar senare! =)
    Men jag vet att man kan må illa och spy under förlossningen för barnet trycker på ett visst ställe på sidorna "där nere" och vet inte om man kan påverkas av det innan om barnet trcker neråt om det är fixerat? Kanske...=)

***Amber 071120 & Syskon i magen BF 23 Feb-09***
  • kärålajn

Inne på förlossningen ja, men inte innan.

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • annoo

japp när mina värkar började mådde jag illa men blev värre när jag fick en spruta så jag kunde få sova och vila och efter det spydde jag alla 17 timmar tills min älskade dotter kom

• pepparkaksgumma

Ja, mådde jätteilla och kräktes i två dygn innan vattnet gick...
    Sen om det hörde ihop med förlossningen vet jag inte...

• Mickan I

Jag började mår riktigt illa bara några dagar innan sonen föddes och det blev bara värre och värre fram till förlossningen... Detta är ju väldigt olika från person till person, men vi får hoppas att ditt illamående är ett tecken på att det närmar sig
    Har själv börjat må illa nu igen och jag har ca en vecka kvar till bf, kanske oxå är ett tecken
    Lycka till!

• CiCiCi

Hej!
    Jag har BF-40 (en dryg månad kvar alltså) och jag har börjat må illa dom senaste två dagarna. Vad detta beror på vet jag inte.

Kändes som ett gummiband spände över magen, låååångt ner i går.

Undrans vad som kan vara på g?

• tiara

Jag mådde inte illa innan det satte igång (men mådde jätteilla inne på förlossningen när jag fick lustgasen...)

• AmandaE

4 dagar innan BF vaknade jag vid 5 tiden och mådde jätteilla. Jag spydde flera gånger, fick värkar, lyckades åka till förlossningen utan att spy (men med påse i beredskap ;) )och spydde i rabatten utanför förlossningen innan jag vågade mig in. När jag väl kom in satte krystvärkarna igång och illamåendet var som bortblåst, kl 9 föddes min dotter.
    Så för mig var illamåendet första tecknet på att förlossningen satt igång, jag mådde iof lite illa från och till sista månaden men det kändes mer som de första månadernas illamående, inte alls lika intensivt...

• Mary P78

Jag mådde inte illa alls med första barnet men nu i vecka 35+2 är jag väldigt illamående men tror att det har att göra med att bebisen trycker på magsäcken.

Svar på tråden Kände ni illamående när förlossningen började?