• Anonym

vanligt med värk i tarmar som gravid?

är i v 12 och har emellanåt otroligt ont i tarmarna (som idag) och är superhård i magen...värker nästan i tarmarna..
    ursäkta detaljer,men ibland när jag vart och gjort nr 2 ,så tror jag att det ska bli bra.men har fortfarande ont..

har fått för mej att det är svårt att lokalisera området där smärtan är,men tror det är tarmarna...

Fler med samma? Eller som vet att det är vanligt med tarm jox???

• Svar på tråden vanligt med värk i tarmar som gravid?
  • Anonym

puffar.......

• Anonym

snälla...någon???

• Pysselgalningen

Rätt vanligt att man blir kass i magen.
    Gaser är rätt så vanligt, undvik socker, stekt, fet mat och onödigt mycket mejeriprodukter så kanske det blir bättre.

Själv lever jag på Novalucol (halsbränna) och samarin sen början av graviditeten

• Anonym

men jag är inte kass i magen,,stenhåååård...
    hur få igång den?
    och det är normalt då med hård mage vid graviditet>???

• Jiffy75

ja, det hade jag också. Det ömmade liksom itarmarna. Jag var superhård i magen men så har jag ju oxå IBS och den förvärrades under min graviditet.
    Vanligt är oxå att man får hemorrojder, men det visste du kanske.

• Anonym

ibs..kanska jag har...??
    för när jag inte är gravid så har jag sådana smärtor i tarmarna att jag knappt kan sitta...kan jag knappt nu helller........
    hemorrojder visste jag ja,,tack för svaren

• Jiffy75

Du kan mycket väl ha IBS, men om du är orolig så gör en undersökning för att utesluta annat. I största välmening

• Anonym

som att det är miss fall på gång????

• Jiffy75

nej, inte missfall! Tänkte mest för att utesluta att du har någon sjukdom (vilket du säkert INTE har) men är du orolig så gör det.

Alltså orolig över dina tarmar.

• Anonym (!!!!!!)

Du kanske kan äta lite linfrön eller katrinplommonpuré?

• Anonym

började med linfrön igår.....
    ursäkta igen mitt detaljerade språk,,men jag kan vara nödig och känner det spänner i tarmarna,men det kommer inget förräns efter hela dagen har gått............

• Anonym (!!!!!!)

Låter jättetufft, men helt normalt.
    Testa katrinplommonpuré, det funkar tom ännu bättre ;)

• Anonym

tack snälla du...ska be mannen köpa katrinplommonpuré.... tack för svaren

• MiaoDaniel

Testa ät bröd med mycket fibrer, det brukar funka ;)

Svar på tråden vanligt med värk i tarmar som gravid?