Hej. Instämmer med föregående talare... Det finns inga 100% säkra perioder.
Det beror helt på hur lång menscykel du har. Det är alltid ca 14 dagar från ägglossning till mens. Men från mens till ägglossning finns inget säkert. Du kan ha ägglossning precis när mensen tagit slut och då får du ju en extremt kort menscykel, men jag vet vissa som har det så.
Har också varit orolig över graviditet sedan min mens kom tillbaka, nu har jag slutat amma och ska börja använda min p-dator ("persona"). Den gör att man får koll på de "säkra perioderna" för den mäter hormonnivåerna...
Jag trivs så himla bra med den och att slippa ta p-piller så att jag tipsar alla om den
Det görs ju ingen reklam för den, så det när nästan ingen som vet om att den finns!
Om du är intresserad kolla på www.unipath.nu
Min faster fick tre barn, blev gravid de två senare gångerna när det senaste barnet var 8 månader... det du! Det är tätt det...
Hoppas du får din mens, det skadar ju inte att vänta lite till innan nästa graviditet. Jag vet i allafall att min kropp inte känns mogen för ännu en graviditet ännu... Har varit så orolig så jag köpt test vid varje mens typ dagen innan den kommit
kram//Kickson