Efter dammsugningen luktar det inte gott?
Efter dammsugningen luktar det inte gott, ändå har jag bytt filter.
Har hört att det beror på någon, men kommer inte ihåg vad det var.
Någon som vet vad det beror på?
Efter dammsugningen luktar det inte gott, ändå har jag bytt filter.
Har hört att det beror på någon, men kommer inte ihåg vad det var.
Någon som vet vad det beror på?
Hej
Om du köper doftkulor och suger upp i påsen kommer det att lukta gott.
Det funkar att dammsuga upp lite tvättmedel också.
Eller vaniljsocker!
Mmm, det är damm som "brinner" damsugaren. Svårt att komma ifrån. Jag brukar spraya lite parfym på en bommulstuss som jag sen damsuger upp. Sen brukar det lukta gott ett tag
Ta lite tvättmedelspulver som luktar gott och sug upp
Är det påsen som luktar?
har samma problem här.. men har dammsugat upp kaninbajs så trodde de va de de berodde på.. men ska testa de med tvättmedelsgrejset. =)
Att dammsuga upp väldoftande saker döljer ju bara det illaluktande och tar egentligen inte bort problemet kanske.
Fast alla sätt är bra utom de dåliga.
Vår dammsugare har ibland luktat SKUNK, men en av gångerna har det troligen berott på att vi dammsugat upp hundfoder som legat där och ruttnat. Blä.
Jag brukar droppa ett par droppar eterisk olja (valfri doft) på själva dammsugarpåsen innan jag dammsugar så luktar det gott efteråt
Skulle tro att lukten kommer ifrån att det är själva dammsugarpåsen som börjat lukta, jag brukar byta den då och som sagt droppa på olja så luktar det sedan mycket bättre.
Du har alltså bytt båda filtren dels den i påsutrymmet och dels den i utblåset? Skull kunna tänka mig att du skulle kunna få det att lukta bättre om du (när du plockat bort båda filtren) blåser med tryckluft i dammsugarens inre insug för att få bort en del av det som ligger på motorn(antingen på burk eller om du ni har tilgång till kompressor (självklart ska dammsugaren vara avstängd), kör med korta stötar...
Har du provat med olika varianter av påse också? Microporpåsar tex då behöver inte maskinen arbeta lika hårt...
Du har alltså bytt båda filtren dels den i påsutrymmet och dels den i utblåset? Skull kunna tänka mig att du skulle kunna få det att lukta bättre om du (när du plockat bort båda filtren) blåser med tryckluft i dammsugarens inre insug för att få bort en del av det som ligger på motorn(antingen på burk eller om du ni har tilgång till kompressor (självklart ska dammsugaren vara avstängd), kör med korta stötar...
Har du provat med olika varianter av påse också? Microporpåsar tex då behöver inte maskinen arbeta lika hårt...