• willelille

Vad ska jag göra med en helgrillad kyckling?

Tjolahopp!
    Jag har en del grilld kckling som jag tänkte göra någon middag på, men vet inte vad man kan göra?
    kanske pastasås eller nåt? någon som har tips/recept?

• Svar på tråden Vad ska jag göra med en helgrillad kyckling?
  • fruT

Tjohej!

Jag älskar grillad kyckling med keso och en "dutt" sweet chili sås till samt grönsaker. mitt hör till de enklare slagen, men det finns säker många här inne som har kanon recept för detta =)

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad
  • jojje långstrump

Hej
    Jag brukar göra en pastasås när jag köper grillad kyckling.
    dela den i små bitar, skiva purjolök och fräs i lit margarin.
    Tillsätt en burk champinjoner och sist kycklingen.Låt altt fräsa en liten stund.Ha på lite extra grillkrydda och soja, häll på valfri grädde och avsluta med en hönsbuljongtärning.Jätte gott

• emtono

Grillad kyckling, couscous och en avokado röra med tex vitlök, jätte gott! :)

• emtono

Eller sån där, vad heter det, flygande jakob kanske?
    nån som vet vad jag menar?

• ludenben

flygande jakob... mumma

• Takhiza

Tycker om att hålla de lätt och hade nog gjort mig en kykling sallad med färska, varma baugetter till

• willelille

Jag skulle nog vilja ha tips på varma rätter eftersom sonen också ska äta och han tycker inte om sallad och sånt..
    men vad har man i flygande jakob då? de har jag aldrig provat.

• Takhiza

Grillad kykling med pomme som man gör i ugnen med olja och färskpressad vitlök, bearneis sås till. Flottigt och gott :P

• agua

kycklingpasta:

kokar makaroner blandat i kycklingen. Blandar sedan cream fraich, matlagningsgrädde och chilikrydda och blandar ner i kycklingen. In i ugnen 10-15 min.

kycklingmackor.

Ungsbröd brer på smör, kyckling, tomat, oregano och ost sen in i ugnen tills osten har smält

• L33L00

Uncle bens sweet n sour -sås med kyckling i + ris

• Takhiza

Eller ticamasalan, den är god med Kanske lite för spicy för sonen dock

L33L00 skrev 2008-08-18 12:46:12 följande:
    Uncle bens sweet n sour -sås med kyckling i + ris
  • Smirretissen

- Skiva en purjolök i "halvmånar" och fräs i en kastrull
    - Skiva färska champinjoner (brukar ta ca 10 halvstora) och fräs tillsammans med purjon.
    - Hacka en paprika (vilken färg som helst, jag tar den goda röda eller gula) och hysta i kastrullen (kan ha i den sist om man inte vill ha den för mjuk)
    - Dela 1 st grillad kyckling i munsbitar och släng i kastrullen så den blir varm.

- Häll i 5 dl lätt creme fraiche (eller minin som är 5 %-ig)

- Smaka av med Bongs kycklingfond (saltare ju mer man har i)

Klart!

Servera med bandpasta.
    Min 20-månaders älskar denna rätt.

Räcker till middag hos oss (2 vuxna, 1 barn) och 2 matlådor

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • smuttan

Takhiza

Man kan juh faktiskt ha i lite mindre krydda av tikkan.. Så blir den inte så stark. :)
    Så gör vi på förskolan där jag jobbar iaf, å barnen älskar den.

• Mcmajjsan

stek körsbärstomater, marinerade vitlöksklyftor, paprika och majs tills dom är ljumma. Lägg på ett stort runt fat med hela kycklingen i mitten och man skär då en liten bit kyckling och tar sallad... servera med valfri sås, t ex blucheese creme fraiche... grymt gott

Svar på tråden Vad ska jag göra med en helgrillad kyckling?