• Anonym

någon som opererat brösten på Plastikhuset i Linköping???

Jag undrar om det finns någon här som har opererat brösten på Plasikhuset i Linköping? Hur blev ni bemötta? Blev ni nöjda med resultatet?? Vad för typ av silikon använder dom? går det att välja gele´hallon?

• Svar på tråden någon som opererat brösten på Plastikhuset i Linköping???
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-08-18 12:44:30 följande:
    Jag undrar om det finns någon här som har opererat brösten på Plasikhuset i Linköping? Hur blev ni bemötta? Blev ni nöjda med resultatet?? Vad för typ av silikon använder dom? går det att välja gele´hallon?
    jag har opererat mig där, inte satt in, men tagit ut. Men det jag kan säga är att de är helt underbara där, bemötandet är fantastiskt och de är verkligen jättetrevliga.
    Kirurgen och narkosläkaren är båda överläkare.
  • Anonym

Hur blev det när du tog ur dem? Fick du tillbaka samma bh-storlek som du hade innan du opererade dig? Hur många cc var det som du tog ut? Vad kostade det att ta ut dom?
    Jag funderar själv på att ta ut mina, men jag är orolig över att det ska bli som två tomma skinnpåsar så jag tror att det lutar mot att byta ut mina 410cc till en liten storlek kanske 150cc om det finns
    Är du nöjd med resultatet efter att du tagit bort dem?

Det låter ju toppen att du var nöjd med kliniken =)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-18 19:19:33 följande:
    Hur blev det när du tog ur dem? Fick du tillbaka samma bh-storlek som du hade innan du opererade dig? Hur många cc var det som du tog ut? Vad kostade det att ta ut dom?Jag funderar själv på att ta ut mina, men jag är orolig över att det ska bli som två tomma skinnpåsar så jag tror att det lutar mot att byta ut mina 410cc till en liten storlek kanske 150cc om det finns Är du nöjd med resultatet efter att du tagit bort dem?Det låter ju toppen att du var nöjd med kliniken =)
    Jag hade mina inne mellan 19 och 28 så jag gick från en liten a-kupa till en full a-kupa, det händer ju en del med brösten de åren. Jag hade "bara" 225cc, gelehallon under muskeln. Många som tar ut dem gör lyft samtidigt, men jag gjorde inte det och det syns ingenting på att jag haft implantat! Så jag är supernöjd, trivs mycket mycket bättre utan än med, av många anledningar men även rent estetiska.
    Om jag varit du så hade jag hellre tagit ut och gjort ett lyft istället för att lägga i lite.
    Jag betalade 16.000, det kostar mellan 12 och 16 hos dem att ta ut dem, men mitt blev det dyraste för mina ingångsärr var så stora att de lade lång tid på att snygga till dem, i vanliga fall tar ingreppet ca 30 minuter och mitt tog en timme.
    Jag hade ingen smärta alls, fick bara narkos, inget smärstillande och behövde heller inget efter alls.

Hoppas jag inte missade nån fråga... annars får du fråga igen
  • Anonym

Vad kul att du svarade
    Så du rekommenderar att jag tar ut dem och gör ett lyft istället för att byta ut dem till ett litet implantat.
    Det är ju det att vad jag förstått det som så kan man inte amma om man gör ett lyft, och jag vill ha minst 1 barn till, kanske 2 och vill då kunna amma, därför så vill jag inte göra ett bröstlyft för det förstör ju så att man inte kan amma.

Men det låter ju fantastiskt att du haft dina implantat så länge och när du tagit bort dem så ser ser det snyggt ut och det går inte att se att du haft implantat. Gjorde du något speciellt för att huden runt om där implantaten suttit skulle dra ihop sig, jag menar tränade du, masserade eller nåt sånt? Hur lång tid tog det för brösten att se fina ut efter du tagit ut implantaten?

• Anonym
    Svar på #4
    Aha.. ja det är klart det vet jag inget om så i så fall kanske det är smart då!
    Alltså de såg bra ut från första dagen, jag kunde knappt tro det. Jag hade bandage över halva brösten i 2 veckor som höll ihop dem. Det blir ju ett hålrum där implantatet varit så på så vis placerade kirurgen brösten rätt så de kunde växa fast där och han berättade även att kroppen hjälper till att fylla ut det hålrummet, att vävnaden varit ihop tryckt bakom och sen får mer utrymme kan man säga.
    Det enda var att huden var lite lite rynkig på ena bröstet ett tag, (dels pga sträckning och dels pga att jag reagerade mot tejpen) men det enda jag gjort för att sköta om dem har varit att ha bekväma bh:ar och sen smörja in dem.

Om du vill ha mer info och se före-och efter-bilder så finns det två sidor jag rekommenderar. Först och främst:
    www.breastimplantsupport.org/
    Den sidan är jättebra!

och sen
    explantation.com/ (under our stories) Men på denna sida är det ganska otäcka bilder och mest folk som haft stora komplikationer.
  • Anonym

Tack så mycket för länkarna, dom var jätte bra
    Men jag hittar inga före och efter bilder på den första länken, jag gjorde mig medlem på forumet och har kikat runt, vet du vart på sidan man kan hitta bilder?

Vet du något om Plastikhusets avbetalning som det står på hemsidan att man kan göra, vet du vilket kreditföretag dom använder eller om det är via dom själva?

Läste på den andra länken att många som tagit ut implantaten fick en storlek större en vad dom hade innan dom opererade in silikon, jag trodde det var tvärtom att dom kunde bli lite mindre en innan.. där ser man
    Funderar på att beställa tid för en konsultation hos kliniken, men har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha nya eller inte..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-19 15:43:40 följande:
    Tack så mycket för länkarna, dom var jätte bra Men jag hittar inga före och efter bilder på den första länken, jag gjorde mig medlem på forumet och har kikat runt, vet du vart på sidan man kan hitta bilder?Vet du något om Plastikhusets avbetalning som det står på hemsidan att man kan göra, vet du vilket kreditföretag dom använder eller om det är via dom själva?Läste på den andra länken att många som tagit ut implantaten fick en storlek större en vad dom hade innan dom opererade in silikon, jag trodde det var tvärtom att dom kunde bli lite mindre en innan.. där ser man Funderar på att beställa tid för en konsultation hos kliniken, men har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha nya eller inte..
    Vad heter du på den sidan så kan jag visa dig där?
    Annars om du vill kan du inboxa mig där jag heter mofsweden
  • Anonym

nu har jag inboxat dig :)

• Anonym

Tack nu har jag varit inne och läst

• Anonym

Kom på en fråga till, åkte du hem samma dag eller fick du stanna över natten?
    Vad jag förstått så sker operationen på Linköpings universitetssjukhus, vet du om det ligger också mitt i centrum som kliniken eller ligger det utanför stan?

Jag har bestämt mig nu för att det blir den kliniken som jag ska operera mig på, har fått tid för konsultation 4 oktober så får vi se vilken storlek jag ska byta till, eller om jag ej ska ersätta dem med nya.

Undrar också om någon vet hur länge man ska ha bandage efter operationen?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-20 13:43:12 följande:
    Kom på en fråga till, åkte du hem samma dag eller fick du stanna över natten? Vad jag förstått så sker operationen på Linköpings universitetssjukhus, vet du om det ligger också mitt i centrum som kliniken eller ligger det utanför stan?Jag har bestämt mig nu för att det blir den kliniken som jag ska operera mig på, har fått tid för konsultation 4 oktober så får vi se vilken storlek jag ska byta till, eller om jag ej ska ersätta dem med nya.Undrar också om någon vet hur länge man ska ha bandage efter operationen?
    Det stämmer att man opererar sig på sjukhuset, det ligger väldigt centralt. Vi bodde på ett hotell i centrum och hade väl en 6-800meter dit.
    Jag åkte hem samma dag, jag mådde jättebra så fort jag vaknade, sen åt jag lite grann och sen åkte vi hem. Även de som sätter in implantat åker hem samma dag, men man stannar längre då eftersom det är ett större ingrepp än att bara ta ut dem.
    Mitt bandage skulle man ha i två veckor, men jag vet inte om det är samma när det gäller i sättning av implantat, där är det ju lite annorlunda läkning.
    Efter operationen så får man te och macka har jag för mig (jag hade egen mat med mig.) Och så ligger man i ett uppvakningsrum, men det är skynken emellan och ca 4 platser så man känner ändå att man är privat och rummet ligger i slutet av en korridor så det är lugnt och skönt.
Svar på tråden någon som opererat brösten på Plastikhuset i Linköping???